THE EFFECT OF RESITATION LEARNING METHOD ON LEARNING RESULT OF X CLASS IN FUNGI MATERIAL
Abstract
This research aims to know the effect of resitation learning methods to cognitive learning results of students on Fungi material in the X class in one of senior high school in Palembang. Research method in this research is a quasi experimental with non-equivalent control group design research design. The technique of sampling is using the saturated sampling technique. The instruments used in this research are a test to measure the students' understanding of the cognitive basis with categories reserved C1-C4. Based on the results of data analysis using t-test obtained results that there is a difference of the second posttest average group retrieved value amounted to 5,328 whereas significant extent values by 5%. This shows that the alternative hypothesis was received and zero hypothesis was rejected. This indicates that resitation learning method effects on cognitive learning result of students on the fungi material. Keywords: cognitive, learning methods, material, fungi resitation, the results of the studyDownloads
Download data is not yet available.
Published
31-01-2016
Issue
Section
Articles
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
How to Cite
[1]
2016. THE EFFECT OF RESITATION LEARNING METHOD ON LEARNING RESULT OF X CLASS IN FUNGI MATERIAL. Al ’Ilmi : Jurnal Pendidikan MIPA. 5, 1 (Jan. 2016).