SOCIAL STRATEGY AS CROWDFUNDING PLATFORM IN INCREASING SOCIAL PARTICIPATION ONLINE BY KITABISA.COM
Main Article Content
Abstract
This research focused on Social Strategy as a Crowdfunding Platform to Increase Online Social Participation by Kitabisa.com. The purpose of this research is to provide information to the general public about the Kitabisa.com crowdfunding platform, what the mechanism is, the system, and the role of the crowdfunding company by taking 5 original and valid data. The method used is descriptive research method by combining with a focus on data collection and data analysis. The research instrument was in the form of a list of questions that we made through settings on the crowdfunding application to obtain social data on strategies as a crowdfunding platform to increase social participation. The results of our research show that the data in a crowdfunding application, Kitabisa.com, contains various variations, starting from data analysis through the financial dimension and the customer dimension. The conclusion of this study is that the Kitabisa.com Crowdfunding Platform has a role as a social strategy to increase social participation online.
Keywords: Crowdfunding Platform, Kitabisa.com, Social Strategy
Keywords: Crowdfunding Platform, Kitabisa.com, Social Strategy
Article Details
Section
Articles
References
Herna, H., Hiswanti, H., Hidayaturahmi, H., & Putri, A. A. (2019). Strategi Komunikasi Media Sosial untuk Mendorong Partisipasi Khalayak pada Situs Online kitabisa.com. Jurnal Komunikasi Pembangunan, 17 (2), 146–156. https://doi.org/10.46937/17201926843
Hutami, N., & Irwansyah, I. (2019). Pemanfaatan Aplikasi Mobile Kitabisa Dalam Pelaksanaan Crowdfunding Di Indonesia. Jurnal Komunikasi, 13(2), 183–194. https://doi.org/10.21107/komunikasi.v13i2.5357
Irfan, M. (2016). Crowdfunding Sebagai Pemaknaan Energi Gotong Royong Terbarukan. Share : Social Work Journal, 6(1). https://doi.org/10.24198/share.v6i1.13145
Lestari, A. D. W. I. (2019). Program Studi Pengembangan Masyarakat Islam. In Peran Pendamping Desa Dalam Mewujudkan Kemandirian Desa.
Luh Eka Candra Yulika, N., Wayan Budiarta, I., & Gusti Ayu Agung Dian Susanthi, I. (2022). Analisis makna, pesan, dan retorika dalam iklan Kitabisa.com. Keilmuan, Bahasa, Sastra, Dan Pengajarannya, 8(2), 472–491. http://ejournal.umm.ac.id/index.php/kembara
Nafidzah, I. (2020). Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Berdonasi secara Online di Kitabisa.com. Jurnal Ilmu Ekonomi Universitas Brawijaya, 1–20.
Putri, Z. (2022). Perbandingan dasar keputusan masyarakat dalam berdonasi secara.
Sitanggang, M. H. A. (2018). Memahami mekanisme crowdfunding dan motivasi berpartisipasi dalam platform Kitabisa.com. E Journal UNDIP, 6(3), 1–11. https://ejournal3.undip.ac.id/index.php/interaksi-online/article/view/20859/19553
Widjajanti, K. (2011). Jurnal Ekonomi Pembangunan Model pemberdayaan masyarakat. 12.
Hutami, N., & Irwansyah, I. (2019). Pemanfaatan Aplikasi Mobile Kitabisa Dalam Pelaksanaan Crowdfunding Di Indonesia. Jurnal Komunikasi, 13(2), 183–194. https://doi.org/10.21107/komunikasi.v13i2.5357
Irfan, M. (2016). Crowdfunding Sebagai Pemaknaan Energi Gotong Royong Terbarukan. Share : Social Work Journal, 6(1). https://doi.org/10.24198/share.v6i1.13145
Lestari, A. D. W. I. (2019). Program Studi Pengembangan Masyarakat Islam. In Peran Pendamping Desa Dalam Mewujudkan Kemandirian Desa.
Luh Eka Candra Yulika, N., Wayan Budiarta, I., & Gusti Ayu Agung Dian Susanthi, I. (2022). Analisis makna, pesan, dan retorika dalam iklan Kitabisa.com. Keilmuan, Bahasa, Sastra, Dan Pengajarannya, 8(2), 472–491. http://ejournal.umm.ac.id/index.php/kembara
Nafidzah, I. (2020). Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Berdonasi secara Online di Kitabisa.com. Jurnal Ilmu Ekonomi Universitas Brawijaya, 1–20.
Putri, Z. (2022). Perbandingan dasar keputusan masyarakat dalam berdonasi secara.
Sitanggang, M. H. A. (2018). Memahami mekanisme crowdfunding dan motivasi berpartisipasi dalam platform Kitabisa.com. E Journal UNDIP, 6(3), 1–11. https://ejournal3.undip.ac.id/index.php/interaksi-online/article/view/20859/19553
Widjajanti, K. (2011). Jurnal Ekonomi Pembangunan Model pemberdayaan masyarakat. 12.