The Role of Classroom Teachers in Fostering Honest Student Character Values in Madrasah Ibtidaiyah
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
Akib, M. (2021). Beberapa Pandangan tentang Guru Sebagai Pendidik. Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan Islam, 19(1), 75-98.
Astuti, M., Husni, M., & Tastin. (2018). Implementasi Pendidikan Karakter di MIN se Kodya Palembang. JIP: Jurnal Ilmiah PGMI, 4(1), 13-26.
Brown, M., McGrath, R., Bier, M., Johnson, K., & Berkowitz, M. (2022). A comprehensive meta-analysis of character education programs. Journal of Moral Education, 52, 119 - 138. https://doi.org/10.1080/03057240.2022.2060196.
Bujuri, D. A. (2018). Analisis Kebutuhan Anak Usia Dasar dan Implikasinya dalam Penyelenggaraan Pendidikan. JIP: Jurnal Ilmiah PGMI, 4(1), 83-96.
Bureau, J., Gareau, A., Guay, F., & Mageau, G. (2021). Investigating how autonomy-supportive teaching moderates the relation between student honesty and premeditated cheating. The British journal of educational psychology, e12444. https://doi.org/10.1111/bjep.12444.
Diva, M., Risafitri, Rambe, R. M., Siregar, A. A., Harahap, S. M., Daulay, F. A, Daulay, FA., Putri, W.T., Nasution, H.U., Azkiya, F., Situmorang, W.S., Wahyunita, S., Rasydin, A., & Lubis, M.A., (2022). Guru Sang Pejuang NKRI. Samudra Biru.
Fitrah, M. & Luthfiyah. (2017). Metodologi Penelitian; Penelitian Kualitatif, Tindakan Kelas & Studi Kasus. CV Jejak Publisher.
Hasanah, U. (2021). Konsep Pendidikan Keluarga “Al-Madrasah Al-Ula”: Kajian Pemikiran Al-Ghazali. Yayasan Pendidikan Tinggi Negara (YAPTINU).
Kurniawan, S. (2017). Pendidikan Karakter di Sekolah: Revitalisasi Peran Sekolah dalam Menyiapkan Generasi Bangsa Berkarakter. Samudra Biru.
Kurniawan, S., Subakat, R., Faozan, A., Muiz, M. N., Saputra, F. M., Fahmi, M. I., & Afandi, A. (2019). Best Practice Character Building: Model, Inspirasi, dan Catatan Reflektif. Samudra Biru.
Lickona, T. (2019). Pendidikan Karakter: Panduan Lengkap Mendidik Siswa Menjadi Pintar dan Baik. Penerbit Nusa Media.
Maemunawati, S. & Alif, M. (2020). Peran Guru, Orang Tua, Metode, dan Media Pembelajaran: Strategi KBM di Masa Pandemi Covid-19. 3M Media Karya.
Maqfirah, P. A., Rukmana, A. Y., Muhardis, Fakhri, N., Fakhri, R. A., Nudin, B., Sunariyanto, Saputri, F. R., Permana, A. A., Afrinda, P. D., Bahardur, I., Safii, M., & Putri, G. A. (2023). Psikologi Siber: Konsep dan Strategi Penanganan Masalah Perilaku Manusia di Era Digital. Get Press Indonesia.
Rahayu, W., Tazkiyah, E., Murtadho, N., & Arifin, S. (2023). The Role of Teacher Ethics in Developing Student Character in School. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar. https://doi.org/10.23887/jisd.v7i3.55245.
Sinar. (2023). Kompetensi Pedagogik: Upaya Menguasai Karakteristik Peserta Didik. Bintang Semesta Media.
Suhaili, H. & Syafwan. (2021). Upaya Guru PPKN dalam Meningkatkan Sikap Jujur Siswa. IJOCE: Indonesia Journal of Civic Education, 1(2), 39-47.
Suharsongko, M. E. (2023). Kompetensi Kepribadian Guru Agama Islam Perspektif Al-Qur’an. Publica Indonesia Utama.
Syamsuddin, N. (2022). Peran Guru Pendidikan Agama Islam Dalam Pendidikan Karakter di Sekolah. JURNAL AZKIA: Jurnal Aktualisasi Pendidikan Islam. https://doi.org/10.58645/jurnalazkia.v17i1.174.
Syarbini, A. (2014). Model Pendidikan Karakter dalam Keluarga. Elex Media Komputindo.
Ulfatin, N & Zahro, A. (2022). Merdeka Belajar: Konsep, Kebijakan, dan Praktik Berdasarkan “Sense Making Perspective” Kognisi Guru. Media Nusa Creative.
Zaenab, S. (2015). Profesionalisme Guru PAUD Menuju NTB Bersaing. Deepublish.