Development of Interactive Multimedia Based on Android Integrated Problem Based Learning (PBL) to Improve Students’s Mastery of Concepts
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
How to Cite
References
Aisyah, S., Sari, R., Wijayanti, I. E., Kimia, P., Keguruan, F., Pendidikan, I., Sultan, U., & Tirtayasa, A. (2019). Learning the Selvo E-Module To Stimulate Critical Thinking Skills Students. Journal of Chemistry Education Research, 3(1), 29–34.
Arikuonto, S. (2018). Prosedur Penelitian.
Ariska, N. N., Sholeh, M. I., & Laksono, P. J. (2023). Pengembangan E-Book Kimia Berbasis Augmented Reality (AR) pada Materi Bentuk Molekul. Orbital: Jurnal Pendidikan Kimia, 7(2), 197–207. https://doi.org/10.19109/ojpk.v7i2.20159
Bukhari. (2017). Pendekatan Ilmu Fisika Dan Matematika Dalam Memahami Konsep Reaksi Oksidasi-Reduksi (Redoks). Jurnal Dedikasi, 1(2), 252. www.jurnal.abulyatama.ac.id/dedikasiJurnalDEDIKASI
Dalam, R., & Pembelajaran, T. (2020). Pengembangan multimedia pembelajaran interaktif berbasis android pada mata pelajaran ilmu pengetahuan alam materi cahaya. 7(1), 26–32. https://doi.org/10.17977/um031v7i12020p026
Diomara, N., Handayani, D., & Elvia, R. (2022). Pengembangan bahan ajar berbasis android pada materi sistem koloid melalui pendekatan problem based learning. 6(2), 131–141.
Djamas, D., Tinedi, V., & Yohandri. (2018). Development of interactive multimedia learning materials for improving critical thinking skills. International Journal of Information and Communication Technology Education, 14(4), 66–84. https://doi.org/10.4018/IJICTE.2018100105
Fahmi, an, & Hernani, dan. (2023). Pengembangan Asesmen Formatif Berbasis Problem Based Learning untuk Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis: Need Assessment Study. Orbital: Jurnal Pendidikan Kimia, 7(2).
Harianto, A., & Khery, Y. (2017). Pengembangan media pembelajaran kimia berbasis android untuk penumbuhan literasi sains siswa pada Program Studi Pendidikan Kimia FPMIPA IKIP Mataram. Jurnal Kependidikan Kimia Hydrogen, 5(2).
Husein, S. (2020). Problem Base Learning With Interactuve Multimedia to Improve Studebt’s Understanding of Thermodynamic Concept. Problem Base Learning With Interactive Multimedia to Improve Student’s Understanding of Thermodynamic Concept.
Muflihatin, L., Sciences, N., & Surabaya, U. N. (2022). No Title. 11(2).
Muslim, I., Halim, A., & Safitri, R. (2015). Penerapan Model Pembelajaran Pbl Untuk Hooke Di Sma Negeri Unggul. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 03(02), 35–50.
Pradana, B. I. (2020). Pengembangan Multimedia Pembelajaran Interaktif Berbasis Android Pada Mata Pelajaran Ilmu Pengetahuan Alam Materi Cahaya. 7(1), 26–32. https://doi.org/10.17977/um031v7i12020p026
Ratulani, J. (2017). Kimia Dasar. STKIP PGRI Sumatera Barat.
Riduwan. (2019). Belajar Mudah Penelitian Untuk Guru Karyawan dan Peneliti Pemula,.
Rohmah, M., Ibnu, S., & Budiasih, E. (2019). Pengaruh Real Laboratory Dan Virtual Laboratory Terhadap Kualitas Proses Pada Materi Kesetimbangan Kimia. Orbital: Jurnal Pendidikan Kimia, 3(1), 1–14. https://doi.org/10.19109/ojpk.v3i1.3356
Suryati, S., Surningsih, S., & Mashami, R. A. (2022). Pengembangan E-Modul Interaktif Reaksi Redoks Dan Elektrokimia Berbasis Nature Of Science Untuk Penumbuhan Literasi Sains Siswa. Reflection Journal, 2(1), 26–33. https://doi.org/10.36312/rj.v2i1.847
Wahyuda, M., & Hutama, P. (2022). Pengembangan multimedia interaktif berbasis flash pada materi titrasi asam basa development of flash-based interactive multimedia on acid-base titration materials. 11(03), 168–176.
Wati, A. (2021). Penggunaan Media Virtual Laboratory untuk Meningkatkan Penguasaan Konsep Materi dan Kemandirian Siswa Melakukan Praktikum. Jurnal Guru Dikmen Dan Diksus, 4(2), 256–270. jgdd.kemdikbud.go.id/index.php/jgdd
Wira, G., Yuhelman, N., & Rahayuningsih, J. (2019). Perbandingan Hasil Belajar Kimia Siswa Dengan Model Problem Based Learning Dan Think Pair Share Pada Materi Kelarutan Dan Hasil Kali Kelarutan Orbital : Jurnal Pendidikan Kimia. Jurnal Pendidikan Kimia, 3(2), 167–176.
Yudha, S., Silaban, R., Education, C., Program, S., & Medan, U. N. (2022). Development of Android-Based Interactive Multimedia on Odd Semester Chemistry Materials for Class X SMA / MA. 1–8. https://doi.org/10.4108/eai.20-9-2022.2324666
Yunita, N., Linda, R., & Noer, A. M. (2023). Development of comic-based electronic modules using canva design in elements periodic system material in class X SMA / MA. 15(1), 60–67. https://doi.org/10.24114/jpkim.v15i1.41668