The Scope of Education Management and Alignment with Advances in Digital Technology
Main Article Content
Abstract
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Studia Manageria by http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/studiamanageria is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
How to Cite
References
Abdillah, M. T., Kurniastuti, I., Susanto, F. A., & Yudianto, F. (2023). Implementasi Black Box Testing dan Usability Testing pada Website Sekolah MI Miftahul Ulum Warugunung Surabaya. Journal of Computer Science and Visual Communication Design, 8(1), 234–242. https://doi.org/10.55732/jikdiskomvis.v8i1.897
Achmad, W., & Zohriah, A. (2023). Ruang Lingkup Manajemen Pendidikan. Jurnal Dirosah Islamiyah, 5(3), 704–713. https://doi.org/10.47467/jdi.v5i3.4081
Anwar, H. S., Denata, R., & Firdaus, A. I. I. (2023). Digitalisasi Pendidikan Pesantren melalui Sistem Pembayaran Cashless Menggunakan Ngabar Smart Payment di Pondok Pesantren Wali Songo Ngabar. MA’ALIM: Jurnal Pendidikan Islam, 4(1), 43–53. https://doi.org/10.21154/maalim.v4i1.6678
Aulia Sukhairani, R., Rismi, I., & Izham, M. (2023). Peran Lingkungan Masyarakat Terhadap Kearifan Lokal dalam Perspektif Manajemen Pendidikan Islam. Comserva, 2(12), 3044–3053. https://doi.org/10.59141/comserva.v2i12.718
Darmawati, D. (2023). Digitalisasi Penerimaan Peserta Didik Baru (PPDB) Secara Online Madrasah Negeri di Kecamatan Martapura Kabupaten Banjar. Tesis Prodi Manajemen Pendidikan Islam UIN Antasari Banjarmasin. https://idr.uin-antasari.ac.id/id/eprint/24802
Demmanggasa, Sabilaturrizqi, M. K., Mardikawati, B., Ramli, A., & Arifin, N. Y. (2023). Digitalisasi Pendidikan Akselerasi Literasi Digital Pelajar Melalui Eksplorasi Teknologi Pendidikan. Communnity Development Journal, 4(5), 11158–11167. https://journal.universitaspahlawan.ac.id/index.php/cdj/article/view/22045
Dhani, R. R. (2020). Peran Guru dalam Pengembangan Kurikulum. Jurnal Serunai Administrasi Pendidikan, 9(1), 45–50.
Doda, L. B. K. A. (2023). Supervisi Klinik Kepala Sekolah terhadap Guru tentang Pemanfaatan Teknologi Informasi Digital sebagai Media Pembelajaran Inovatif. Jurnal Pembelajaran Bahasa Dan Sastra, 2(4), 471–488. https://doi.org/10.55909/jpbs.v2i4.319
Dwi, A. (2023). Mengenal Istilah dalam Manajemen Keuangan yang Perlu diketahui. UMSU Program Pascasarjana.
Elviera, C. D., Irawan, D., & Syafrina, D. N. (2019). Pengembangan Tata Usaha Sekolah Berbasis Teknologi Informasi. MUKADIMAH: Jurnal Pendidikan, Sejarah, Dan Ilmu-Ilmu Sosial, 3(1), 1–6. https://doi.org/10.30743/mkd.v3i1.676
Fandiansyah, R., Firdaus, A., Santoso, F. B., Albar, I. R., & Restu, L. (2024). Dukungan Metode Waterfall Dalam Merancang Sistem Informasi Pembayaran UKT Universitas Bhayangkara Jakarta Raya. Journal of Internasional Multidisciplinary Research, 2(1), 7–16.
Fauzi, F. (2023). Pelaksanaan Layanan Informasi Menggunakan Sosial Media Instagram Untuk Meningkatkan Pemahaman Kepercayaan Diri Siswa Di Smpn 3 Bandar Lampung. Skripsi Fakultas Tarbiyah Dan Keguruan UIN Raden Intan Lampung.
Fauziah, S., Prahesti, S. I., & Sipayung, Y. R. (2023). Pelatihan Pembuatan Alat Permainan Edukatif Berbasis Digital Untuk Menyongsong Era 5 . 0 Bagi Guru PAUD Di Kabupaten Semarang. Ngudi Waluyo Empowerment: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2, 30–35.
Firmansyah, R., Komalasari, Y., Dewi, S. W. K., Phitsa Mauliana, R. D. S., & Hunaifif, N. (2023). Digitalisasi Sekolah Sebagai Metode Pembelajaran Di Era Pendidikan 4.0. Jurnal Sosial Humaniora Dan Pendidikan, 2(3), 49–55. https://doi.org/10.56127/jushpen.v2i3.1052
Hasmiza, H., & Humaidi, M. N. (2023). Efektivitas Youtube Sebagai Media Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Di Era Digitalisasi. Research and Development Journal of Education, 9(1), 97. https://doi.org/10.30998/rdje.v9i1.13928
Inayah, A., Miyono, N., & Haryati, T. (2024). Pengembangan Kurikulum Merdeka Berbasis Digital SD Negeri Karangjati 03. Jurnal Ilmiah PGSD FKIP Universitas Mandiri, 10(1), 270–280.
Irwan Syahib, M. (2023). Rancang Bangun Sistem Informasi Akademik Sekolah Menengah Kejuruan Negeri 1 Loea. Jurnal Ilmu Manajemen Sosial Humaniora (JIMSH), 5(1), 79–90. https://doi.org/10.51454/jimsh.v5i1.1036
Kholis, N., Nurjanah, U. D., & Setyani, W. (2024). Peran Kepemimpinan Berkarakter Sosiologis Digital dalam Kontruksi Pendidikan di Abad ke-21 (Studi di SMA IT Mentari Ilmu Karawang). Tarqiyah: Jurnal Pendidikan Dan Literasi, 2(2), 15–28.
Khudori, H., Andari, A. A., Zulkarnain, I., & Latifah, A. (2023). Manajemen Guru Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Melalui Sarana Prasarana Era Digital Di Mts Darussalam Adi Jaya. Unisan Jurnal, 02(01), 485–494. http://journal.an-nur.ac.id/index.php/unisanjournal/article/view/1159
Lestari, W., Mursalim, M., & Nurwana, A. (2023). Pengaruh Aplikasi Rencana Kegiatan Anggaran Sekolah ( ARKAS ) Dan Aplikasi Sistem Informasi Manajemen Bos Terhadap Akuntabilitas Pelaporan Keuangan Dana BOS di Kota Makassar. Journal on Education, 05(04), 13139–13152.
Listiowaty, E. (2020). Konsep Manajemen Pendidikan Berbasis Islam Dalam Upaya Pencapaian Tujuan Pendidikan. Jurnal Tahdzibi: Manajemen Pendidikan Islam, 5(2), 105–116. https://doi.org/10.24853/tahdzibi.5.2.105-116
Maharani, & Meynawati, L. (2024). Sisi Terang dan Gelap: Digitalisasi pada Perkembangan Pendidikan Indonesia. Sinar Dunia: Jurnal Riset Sosial Humaniora Dan Ilmu Pendidikan, 3(1), 89–98. https://doi.org/10.58192/sidu.v3i1.1771
Marwiyah, S., Mubaroq, H., & Yuliandani, D. (2023). Implementasi E-Arsip sebagai Wujud Peningkatan Kualitas Pelayanan Sektor Publik Studi Kasus : SMPN 9 Probolinggo. Ulul Albab Majalah Universitas Muhammadiyah Mataram, 27(1), 43–57.
Miskun, A., Fitri, Y., Deprizon, & Wismanto. (2023). Manajemen Pembiayaan Pendidikan Berbasis Swadaya Masyarakat Sebagai Upaya Peningkatan Sumberdaya Manusia. Journal of Education, 4(3), 1155–1161. https://www.jer.or.id/index.php/jer/article/view/382%0Ahttps://www.jer.or.id/index.php/jer/article/download/382/239
Muljono, H. (2022). Sistem Informasi Manajemen Pendidikan.
Mulyati, S., Arief, H., Taufiq, R., Prianggodo, D. Y., & Bukhori, S. (2024). Implementasi Rapid Application Development (RAD) Studi Kasus Pengembangan Sistem Informasi Sekolah Yayasan Al Abaniyah. JIKA (Jurnal Informatika) Universitas Muhammadiyah Tangerang, 8(2), 156–162.
Nina, N., Khopipah A, S., Rahmalia, E., Ramadani, A. F., Mirawan, A. K., Chairunnisa, C., Herdianti, F., Ardilla, A. A., & Wulandari, I. L. (2022). Penerapan Learning Management System BelajarBareng.id di SMK Negeri 1 Leuwiliang pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 8(1), 116–126. https://doi.org/10.31949/educatio.v8i1.1686
Noor Wachidatur Rochmah, S., Hidayati, D., & Rizqon Mubarok, A. (2023). Strategi Manajerial Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Literasi Digital Guru. Jurnal Ilmu Manajemen Sosial Humaniora (JIMSH, 5(1), 1–16. https://doi.org/10.51454/jimsh.v5i1.885
Nuraini. (2022). Manajemen Personalia Di Lembaga Pendidikan. Jurnal Ilmiah Edukatif, 8(1), 1–13. https://doi.org/10.37567/jie.v8i1.1176
Nurjanah, A. S. (2020). Peran Guru Dalam Mengembangkan Keterampilan Resolusi Konflik Melalui Pembelajaran Ips. Universitas Pendidikan Indonesia Repository.Upi.Edu Perpustakaan.Upi.Edu, Repository, 37–46.
Priyono. (2019). Pengantar Manajemen (Vol. 77).
Qurrata, A. (2023). Pengorganisasian dalam Pendidikan Islam. In PT. Sada Kurnia Pustaka (Issue 1).
Rahayu, M. S., & Jamilus. (2023). Rekrument SDM dalam Membangun TQM ( Total Quality Management ) di Sekolah Menengah Pertama Islam Terpadu Al Bina Dharmasraya. Dirasah, 6(2), 353–359.
Rasyid Julianto, I. (2023). Digitalisasi Pembelajaran Bahasa Indonesia Berintegrasi Pendidikan Karakter. Masaliq: Jurnal Pendidikan Dan Sains, 3(2), 251–260.
Ristanti, I., Subhan, K. F., Nissa, K., & Eviana, N. (2023). Digitalisasi Perencanaan Pendidikan Islam Di Madrasah. Mapendis: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 1(1), 57–107.
Ristianti, M., Annur, S., & Maryamah, M. (2021). Peran Kepala Sekolah Sebagai Educator dalam Meningkatkan Kompetensi Teknologi Informasi dan Komunikasi. Studia Manageria, 3(2), 161–172. https://doi.org/10.19109/studiamanageria.v3i2.8403
Rosmini, H., Ningsih, N., Murni, M., Adiyono, A., Stit, I., Rusyd, T., Grogot, K., & Timur, I. (2024). Transformasi Kepemimpinan Kepala Sekolah pada Era Digital: Strategi Administrasi Pendidikan Berbasis Teknologi di Sekolah Menengah Pertama. Konstruktivisme, 16(1), 2442–2355. https://doi.org/10.35457/konstruk.v16i1.3451
Rusmawati, H. (2024). Implementasi Keterampilan Manajerial Kepala Sekolah terhadap Peningkatan Mutu Sekolah PAUD Islam Sabrina Kabupaten Sidoarjo Tahun Pelajaran 2023/2024. UNISAN Jurnal: Jurnal Manajemen Dan Pendidikan, 03(04), 976–987.
Rusmawati, Suryana, E., & Harapan, E. (2020). Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah dalam Pelaksanaan Ujian Nasional Berbasis Komputer ( UNBK ) di Kabupaten Banyuasin kertas ( paper based test ) dan ujian berbasis komputer ( computer based test ) atau yang dikenal dengan Computer Based Test ( CBT ). P. Studia Manageria: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 2, 75–92.
Saradika, A. (2020). Pengolahan Dan Analisis Data. Https://Www.Researchgate.Net/Publication/340654541_Teknik_Analisis_Data, Universitas Muhammadiyah Jakarta.
Satria, R., Supriyanto, A., Timan, A., & Adha, M. A. (2019). Peningkatan mutu sekolah melalui manajemen hubungan masyarakat. Jurnal Akuntabilitas Manajemen Pendidikan, 7(2), 199–207. https://doi.org/10.21831/amp.v7i2.26018
Setiawan, U., Karyanto, B., & Mukhtadi. (2022). Manajemen Pendidikan. Widina Bhakti Persada.
Simatupang, A. T. (2021). Manajemen Pendidikan. K-Media.
Suban, A., & Ilham, I. (2023). Manajemen Sarana Dan Prasarana Dalam Mengembangkan Mutu Pendidikan. Idaarah: Jurnal Manajemen Pendidikan, 7(1), 123–133. https://doi.org/10.24252/idaarah.v7i1.36359
Syachruroji, A., Rokmahan, S., & Al Hakim, M. R. (2024). Analisis Manajemen Peserta Didik dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan di Sekolah Dasar Negeri Banjarsari 4 Kota Serang. Journal of Professional Elementary Education JPEE, 3(1), 1–120. http://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/jee
Usmeldi, U., Amini, R., & Darni, R. (2023). Pelatihan Pembuatan E-Modul Interaktif berbasis Teknologi Informasi untuk Meningkatkan Literasi Digital Guru SD dan SMP di Kapau Kabupaten Agam. Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, 8(3), 614–622. https://doi.org/10.30653/jppm.v8i3.345
Utomo, P. B., Purnomo, M. E., & Nazarudin, M. (2021). Studi Perencanaan Manajemen Sumber Daya Manusia Tenaga Pendidik Di SD Islam Palembang. Studia Manageria, 3(1), 83–97. https://doi.org/10.19109/studiamanageria.v3i1.6814.
Veranita, M., Purwadhi, P., Aziz, F. A., Nurwansyah, A., Anggreyorina, A., Aziz, M. A., & Dian, D. (2024). Analisis Efektifitas Kepemimpinan Transformasional Dalam Penetapan Kebijakan Organisasi Di Era Digital. Journal of Governance and Public Administration, 1(2), 179–186. https://doi.org/10.59407/jogapa.v1i2.592
Yusuf, M., & Sodik, M. (2023). Penggunaan Teknologi Internet of Things (Iot) Dalam Pengelolaan Fasilitas Dan Infrastruktur Lembaga Pendidikan Islam. PROPHETIK Jurnal Kajian Keislaman, 1(2), 1–18.
Zunairoh, D. L., Muhajir, A., & Mutohar, P. M. (2023). Membangun Gerakan Mutu Dalam Penjaminan Kualitas Lembaga Pendidikan Islam. Studia Manageria, 5(1), 9–20. https://doi.org/10.19109/studiamanageria.v5i1.18120