PENDIDIKAN KARAKTER DAN IMPLEMENTASI DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA
Keywords:
character education, Learning mathematicsAbstract
National education aims to develop the potential of students to become a faithful and pious human bevig to God the Almigty, to have noble character, health, knowledge, skills, creativity, independence, and become demotratic and accountable durigns. The formulation of national education goals is fundamental in the development of the nation’s character In a more narrow context such as mathematical context, the character is more emphasized on attitude and personally and also manners such as being critics, native, logica1 and flexible, persistent, precise and accurate besides, the other 18 values and characters that have been raised by Puskur (2011). The purpose of this paper writing is to describe the character values existed and can be developed in the learning of mathematics, as well as to describe the implementation of character education in learning mathematics. From this discussion it can be conchided that in the learning of mathematics actually contains the values of character, namely consistency, compliance, discipline, balance, creative, and innovative.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
30-12-2016
Issue
Section
Articles
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
How to Cite
[1]
2016. PENDIDIKAN KARAKTER DAN IMPLEMENTASI DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA. Al ’Ilmi : Jurnal Pendidikan MIPA. 1, 2 (Dec. 2016), 65–73.