THE ROLE OF FINANCIAL LITERACY AND RELIGIOSITY ON STUDENT SAVING INTEREST
Main Article Content
Abstract
Article Details
I-Finance by http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/I-Finance is lincensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Lisence.
How to Cite
References
Afandy, C., & Niangsih, F. F. (2020). Literasi Keuangan Dan Manajemen Keuangan Pribadi Mahasiswa Di Provinsi Bengkulu. The Manager Review, 2(2), 68–98. https://doi.org/10.33369/tmr.v2i2.16329
Ajzen, I. (1974). Effects of information on interpersonal attraction: Similarity versus affective value. Journal of Personality and Social Psychology, 29, 374–380.
Ajzen, I. (1985). From intentions to actions: A theory of planned behavior. In Actionócontrol: From cognition to behavior (J. Kuhi &). Heidelberg: Springer.
Ajzen, I., & Fishbein. (1969). The prediction of behavioral intentions in a choice situation. Journal of Experimental Social Psychology, 5, 400–416.
Fauzi, M., & Agustin, D. (2023). Saving In Islamic Banks: Encouragement Of Islamic Financial Literacy. JMIF: Journal of Management and Islamic Finance, 3(2), 162–171. https://doi.org/https://doi.org/ 10.22515/jmif.v3i2.7334
Fitriani, A. (2016). Peran Religiusitas dalam Meningkatkan Psychological Well Being. Al-Adyan: Jurnal Studi Lintas Agama, 11(1).
Glock, C., & Stark, R. (1965). Religion and Society in Tension. USA: Rand Mc. Nally and Company.
Hrubes, D., Ajzen, I., & Daigle, J. (2001). Predicting Hunting Intention and Behavior: An Application of The Theory of Planned Behavior. Leisure Sciences, 23(3), 165–178.
Hürtgen, S., & Voswinkel, S. (2012). Subjektivierung der Biographie. Lebensorientierungen und Anspruchshaltungen. Osterreichische Zeitschrift Fur Soziologie, 37(4), 347–365. https://doi.org/10.1007/s11614-012-0060-4
Ismanto, W., Munzir, T., Tanjung, R., Lestari, L., & Ashari, E. (2022). Pengaruh Marketing Mix Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Dimensi, 11(1), 200–2010. https://doi.org/https://doi.org/10.33373/dms.v11i1.4071
Khotimah, N. (2018). Pengaruh Religiusitas, Kepercayaan, Citra Perusahaan, Dan Sistem Bagi Hasil Terhadap Minat Nasabah Menabung dan Loyalitas Di Bank Syariah Mandiri (Studi Kasus Pada Nasabah Bank Syariah Mandiri Gresik. Jmm17, 5(01). https://doi.org/10.30996/jmm17.v5i01.1712
Miller, G. A. (1956). The magical number seven plus or minus two: Some limits on our capacity for processing information. Psychological Review, 63, 81–97.
Muhammadinah, & Litriani, E. (2018). Praktikum Ekonometrika Untuk Ekonomidan Bisnis. Malang: Intelegensia Media.
Nur’aini, H., & Ridla, M. R. (2015). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Citra Lembaga Dan Religiusitas Terhadap Minat Muzakki Untuk Menyalurkan Zakat Profesi. Jurnal Md, 1(2), 207–228.
Nurrohmah, R. F., & Purbayati, R. (2020). Pengaruh Tingkat Literasi Keuangan Syariah dan Kepercayaan Masyarakat terhadap Minat Menabung di Bank Syariah. Jurnal Maps (Manajemen Perbankan Syariah), 3(2), 140–153. https://doi.org/10.32627/maps.v3i2.135
Puspita, W. C. (2019). Studi Komparasi Tingkat Religiusitas antara siswa putra berasrama dengan siswa putra non asrama kelas X di MA Ma’arif Udanawu Blitar. 1(2005), 1–23.
Setyowati, Harmadi, & Sunarjanto. (2018). Islamic Financial Literacy and Personal Financial Planning: A Socio-Demographic Study. Jurnal Keuangan Dan Perbankan, 22(1), 63–72. https://doi.org/https://doi.org/10.26905/jkdp.v22i1.1625
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitaif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta. https://doi.org/10.1007/s13398-014-0173-7.2
Suprihati, S., Sumadi, S., & Tho’in, M. (2021). Pengaruh Religiusitas, Budaya, Pengetahuan Terhadap Minat Masyarakat Menabung di Koperasi Syariah. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 7(1), 443. https://doi.org/10.29040/jiei.v7i1.1627
Triani, M. (2017). Analisis Saving Behaviour pada Mahasiswa S1 di Kota Padang. Universitas Andalas Padang.
Tripuspitorini, F. A. (2019). Pengaruh Religiusitas Terhadap Minat Mahasiswa Politeknik Negeri Bandung untuk Menabung di Bank Syariah. Jurnal Masharif Al-Syariah: Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syariah, 4(2), 54–69.
Wardani, P. D., & Susanti. (2019). Pengaruh Kontrol Diri, Religiusitas, Literasi Keuangan, Inklusi Keuangan, Perilaku Menabung Di Bank Syariah Mahasiswa Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya. Jurnal Pendidikan Akuntans, 7(2), 189–196.
Zakaria, L. D., Afifudin, & Maward, M. C. (2020). Pengaruh Religiusitas, Fasilitas Layanan, Literasi Keuangan Dan Bagi Hasil Terhadap Minat Mahasiswa Untuk Menabung Di Bank Syariah. E-JRA: Jurnal Ilmiah Riset Akuntansi, 9(11), 10–27.
Zakiyah, Z., & Wahab, A. (2022). Pengaruh Literasi Keuangan, Financial Attitude, Lokasi Dan Religiositas Terhadap Minat Menabung di Bank Syariah (Studi Kasus Pada Masyarakat Desa Sirap Juai Kab. Balangan). Wahana Islamika: Jurnal Studi Keislaman, 124–144. https://doi.org/10.61136/wye1jc11