DETERMINATION OF INCREASING SMES'S INTENTION TO USE SHARIA BANKING SERVICES: SME’S PERSPECTIVE IN MALANG
Main Article Content
Abstract
Article Details
I-Finance by http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/I-Finance is lincensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Lisence.
How to Cite
References
Akib, B., & Nur, A. (2023). Pengaruh Islamic Branding, Literasi Keuangan Syariah dan Service Quality Terhadap Minat Masyarakat Menjadi Nasabah Bank Syariah Indonesia (Bsi) Cabang Gowa. Valume.1, Nomor, 1, 21–29. https://jurnal-eureka.com
Alimi, M. El, & As’ad, S. (2023). Literasi Keuangan Syariah pada UMKM dan Dampaknya terhadap. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 9(02), 2080–2090.
Ernayani, R. (2023). Peningkatan Minat Penggunaan Produk Keuangan Syariah Melalui Islamic Branding dan Literasi Keuangan Syariah. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 9(1), 1501–1508. http://dx.doi.org/10.29040/jiei.v9i1.8484
Fauzi, R. N. (2020). Pengaruh Literasi Keuangan Syariah, Pengetahuan Agama, dan Promosi Terhadap Minat Menjadi Nasabah Bank Syariah. Jurnal Pendidikan Dan Ekonomi, 9(1), 37–46.
Hadiah, U. S., & Aisyah, E. N. (2022). Pengaruh Literasi Keuangan Syariah, Financial Efficacy, Financial Attitude, Financial Behavior Terhadap Kepuasan Finansial. EKONIKA : Jurnal Ekonomi Universitas Kadiri, 7(2), 208. https://doi.org/10.30737/ekonika.v7i2.2965
Hair, et al. (2014). Multivariate Data Analysis (New Intern). New Jersey : Pearson.
Ilfita, K., & Canggih, C. (2021). The Influence of Sharia Financial Literacy, Religiosity, and Perception of Saving Students’ Interest in Sharia Banks. Indonesian Interdisciplinary Journal of Sharia Economics (IIJSE), 3(2), 113–134. https://doi.org/10.31538/iijse.v3i2.1010
Kurniawan, M. (2020). Pengaruh Financial Knowledge, Persepsi, Religiusitas Dan Disposible Income Terhadap Minat Menabung Di Bank Syariah (Studi Pada Pelaku Umkm Di Kecamatan Terbanggi Besar Lampung Tengah). Jurnal Keuangan Dan Perbankan Syariah, 01, 55–67.
Leanita, F. (2022). Pengaruh Literasi Keuangan Syariah, Islamic Branding Dan Lingkungan Sosial Terhadap Keputusan Mahasiswa Untuk Menabung Di Bank Syariah Dengan Religiusitas Sebagai Variabel Moderasi. Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung.
Lusardi, A., & Mitchell, O. S. (2011). Financial Literacy: Implication for Retirement Wellbeing. National Bureau of Economic Research, 17–39.
Nugraha, R. I. C., & Solekah, N. A. (2021). Anteseden Loyalitas Nasabah : Islamic Branding, Kualitas Layanan dan Kepercayaan. Jurnal Nusantara Aplikasi Manajemen Bisnis, 6(2), 283–296. https://doi.org/10.29407/nusamba.v6i2.15770
OJK. (2021). Snapshot Perbankan Syariah September 2021. Www.Ojk.Go.Id, 1–6.
Otoritas Jasa Keuangan. (2020). Snapshot Perbankan Syariah Indonesia 2020 (Posisi Desember 2020). Snapshot Otoritas Jasa Keuangan, 1–6.
Parida, R. (2018). Pengaruh Islamic Branding Dan Religiusitas Terhadap Minat Menabung Mahasiswa Di Perbankan Syariah (Studi Kasus Pada Mahasiswa FAI UMSU).
Purwaningsih, D. W., & Suwanan, A. F. (2023). Pengaruh Social Environment , Religiosity dan Sharia Financial Knowledge Terhadap Minat Menggunakan Perbankan Syariah ( Studi Kasus Pada UMKM Kabupaten Wonogiri ). 9(02), 2364–2373.
Rachmatulloh, D. P., & Solekah, N. A. (2021). Antecedents of Saving Decision at Sharia Banks: Islamic Financial Literacy, Religiosity and Service Quality (Studies on Millennial Generation). Al-Tijary, 6(2), 97–111. https://doi.org/10.21093/at.v6i2.2669
Riyani, A. D. (2020). Pengaruh Islamic Branding, Religiusitas Dan Reputasi Terhadap Minat Menjadi Nasabah Di Bank Muamalat. In Paper Knowledge . Toward a Media History of Documents (Issue 2). https://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/55218%0Ahttps://repository.uinjkt.ac.id/dspace/bitstream/123456789/55218/1/ainun desti riani-feb.pdf
Salim, F., Arif, S., & Devi, A. (2021). Pengaruh Literasi Keuangan Syariah, Islamic Branding, dan Religiusitas terhadap Keputusan Mahasiswa Dalam Menggunakan Jasa Perbankan Syariah. El-Mal: Jurnal Kajian Ekonomi & Bisnis Islam, 5(2), 226–244. https://doi.org/10.47467/elmal.v5i2.752
Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif dan R7D Edisi Revisi. Alfabeta.
Suprihati, S., Sumadi, S., & Tho’in, M. (2021). Pengaruh Religiusitas, Budaya, Pengetahuan Terhadap Minat Masyarakat Menabung di Koperasi Syariah. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 7(1), 443. https://doi.org/10.29040/jiei.v7i1.1627
Tiyas, A. S. (2021). Pengaruh Motivasi Menabung dan Pengetahuan Produk Perbankan Terhadap Minat Menabung di Bank Syariah Indonesia KCP MT. Haryono Magetan (studi Pada Masyarakat Setren Bendo Magetan). 1–23.
Ubaidillah, U. (2018). Pembiayaan Bermasalah Pada Bank Syariah: Strategi Penanganan Dan Penyelesaiannya. El-Jizya : Jurnal Ekonomi Islam, 6(2), 287–310. https://doi.org/10.24090/ej.v6i2.2042
Wijanarko, A., & Rachmawati, L. (2020). Pengaruh Literasi Keuangan Syariah, Islamic Branding, Dan Religiusitas Terhadap Keputusan Mahasiswa DalamMemilih Layanan Keuangan Syariah. Jurnal Ekonomika Dan Bisnis Islam, 3(1), 104–116. https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/jei/article/view/32670
Wijaya, R. A. I., Pardiman, & Harijanto, D. (2022). Pengaruh Religiusitas dan Etika Kerja Islami Terhadap Etos Kerja Pedagang Muslim (Studi Kasus Pasar Besar Kota Malang). Jurnal Reflektika, 17(2), 343–358.