THE IMPLEMENTATION OF GUIDED INQUIRY LEARNING MODEL IN TO IMPROVE STUDENTS' ATTITUDES OF X CLASS ON FUNGI CONCEPT
Abstract
This study aims to determine the influence of application guided inqury model in improving the students' scientific attitude in X class on the fungi concept. This research design used Non-equivalent Control Group Design with Quasi Experimental method. Implementation of research involving 72 students in one of high school at Palembang. The research instrument used is in the form of observation sheet test and questionnaire. The data were analyzed using Microsoft Excel and SPSS 15 program. The statistical results showed that the implementation of learning using guided inquiry learning model is better than Direct Intruction (DI) learning model. Inquiry learning model is guided in improving students' scientific attitude on Fungi material in X Class. Keywords: learning model, guided inquiry, scientific attitude, fungi conceptDownloads
Download data is not yet available.
Published
31-01-2016
Issue
Section
Articles
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
How to Cite
[1]
2016. THE IMPLEMENTATION OF GUIDED INQUIRY LEARNING MODEL IN TO IMPROVE STUDENTS’ ATTITUDES OF X CLASS ON FUNGI CONCEPT. Al ’Ilmi : Jurnal Pendidikan MIPA. 5, 1 (Jan. 2016).