Pendidikan Berbasis Budaya Cirebon
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work
How to Cite
References
A. Chozin Nasuha. (2010) “Dialektika Islam dan Kebudayaan Cirebon” dalam Annual Conference on Islamic Studies (ACIS) Ke-10, Banjarmasin 1-4 November.
A. Palmer, Joy. (2005). 50 Pemikir Pendidikan dari Piaget sampai Masa Sekarang.terj. Farid Assifa,Yogyakarta: Jendela.
Andreas, St. (2003) Trilogi Pnedidikan dan Konsep Pendidikan yang Berkesinambungan, Media Komunikasi Paroki Kedoya: Warta Andreas, No. 07 Th XVII Juli.
Assegaf, Abd, Rachman. (2008). dalam Kata Pengantar buku Pendidikan Transformatif: Pergulatan Kritis Merumuskan Pendidikan di Tengah Pusaran Globalisasi. Mustafa Rembangy, Yogyakarta: TERAS
Azra, Azyumardi. (1999) Esai-Esai Intelektual Muslim dan Pendidikan Islam. Jakarta: Logos Wacana Ilmu.
Djohar. (2002) Kata Pengantar dalam Pendidikan Transformatif: Pergulatan Kritis Merumuskan Pendidikan di Tengah Pusaran Globalisasi. Mustafa Rembangy. Yogyakarta: TERAS
Djumhur dan Danasuparta. (1976). Sejarah Pendidikan.Bandung: Penerbit CV Ilmu.
Fakih, Mansour. (2002). Jala Lain, Manifesto Intelektual Organik. Yogyakarta: Insist Press.
Freire, Paulo. (1982). Pedagogy of the Oppressed. Harmondsworth: Penguin
H. Gunawan, Ary. (2000). Sosiologi Pendidikan: suatu analisis sosiologi tentang pelbagai problem pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
H.A.R. Tilaar, Mengindonesia. Etnisitas dan Identitas Bangsa Indonesia. Jakarta: Rineka Cipta, 2007
Herusatoto, Budiono. (2008). Simbolisme Jawa. Yogyakarta: Penerbit Ombak
Kusnandar, Dadang. (2012). “Budaya Cirebon: Posmo Pada Masanya” dalam http://sosbud.kompasiana.com/2012/01/07/budaya-cirebon-posmo-pada-masanya/, diunduh pada 11 Oktober 2012
Ketetapan MPR RI No. IV/MPR/1999, UUD 1945, Amandemen I, II, III, IV. Surabaya: Penerbit Apollo.
L. Gutek, Gerald. (2004). Philosophical and Ideological Voices in Education. Boston: Allyn & Beacon.
Mangunwijaya, Y. B. (2004). Mangunwijaya, Pendidikan Pemerdekaan. Yogyakarta: Dinamika.
Michael Rutz, “Erziehung 2000: Der Schuler als End-produkt”, dalam majalah Rhenischer Merkur, 2000.
Moh. Yamin, “Sekolah adalah Penjara” dalam Banjarmasin Post, 17 Juli 2007.
Moh. Yamin, “Pendidikan Antikorupsi: Hal yang Niscaya” dalam Jawa Pos, 5 Juli 2008.
Ritzer , George. (2005). The Globalization fo Nothing, terjemahan, (Yogyakarta: Universias Atma Jaya.
Susetyo, Benny. Politik Pendidikan Penguasa. Yogyakarta: LkiS.
Susetyo, Y. (2005). Politik Pendidikan Penguasa. Yogyakarta: LKiS.
Tilaar, H.A.R. (2000). Pendidikan Baru Pendidikan Nasional.Jakarta: Rineka Cipta.
UU Sisdiknas No. 20 Tahun 2003. (2003). Bandung: Fokusmedia.
Waidl, A. (2000). Pendidikan yang Memahami Manusia. dalam A. Atmadi dan Y. Setyaningsih (ed.), Transformasi Pendidikan, Yogyakarta: Kanisius.
Wiwi Kuswiyah, Adeng. (1998). et al, Kota Dagang Cirebon Sebagai Bandar Jalur Sutera, Jakarta: Departemen Pendidikan & Kebudayaan RI,