Public Relations Strategy in Creating School Branding Through Social Media
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Studia Manageria by http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/studiamanageria is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
How to Cite
References
Anwar, M. (2024). Manajemen Humas Di Lembaga Pendidikan. Kencana.
Arum Wahyuni Purbohastuti. (2017). Efektivitas Media Sosial Sebagai Media Promosi. Ekonomika, 12(2), 212–231.
Atsillah, N., Husna, M., & Halik, A. (2022). Strategi Manajemen Humas dalam Menciptakan School Branding : Studi Kasus MAN 1 Parepare. Al-Tabyin, 3(2).
Billa, S., & Sanin, F. (2023). Penerapan Digital Marketing Dalam Media Sosial Tiktok PT Otak Kanan Untuk Membangun Brand Awarness Application of Digital Marketing in PT Otak Kanan ’ s Tiktok Social Media to Build Brand Awarness. Faedah : Jurnal Hasil Kegiatan Pengabdian Masyarakat Indonesia, 1(3).
Broom G.M, C. S. M. C. A. H. dan. (1994). Effective Public Relations. Prentice Hall.
Budio, S. (2019). Strategi Manajemen Sekolah. Journal Menatq, 2(2).
Cry Cinta P. Anjeli, Betris L. Lengkong, dkk. (2022). Branding Institusi Pendidikan Melalui Media Sosial Instagram. SEIKO: Journal of Management & Business, 5(2), 44. https://doi.org/10.37531/sejaman.v5i2.2893
Fatat, M. N. (2022). Strategi Branding Berbasis Media Sosial Instagram Di UIN Walisongo Semarang. UIN Walisongo Semarang.
Hanifah, N., & Istikomah, I. (2022). Branding sekolah swasta dalam menghadapi kebijakan zonasi. JURNAL IDAARAH, VI(2), 274–286.
Hasna, S., & Irwansyah, I. (2019). Electronic Word of Mouth Sebagai Strategi Public Relation Di Era Digital. Interaksi: Jurnal Ilmu Komunikasi, 8(1), 18. https://doi.org/10.14710/interaksi.8.1.18-27
Jamaluddin, M. B. (2020). Strategi Branding di Sekolah Dasar Islam Plus Masyitoh (Yayasan Miftahul Huda) Kroya Cilacap. IAIN Purwokerto.
Jeffkins, F. (2004). Public Relations Edisi Kelima. Erlangga.
Kotler, P. & G. A. (2014). Principle Of Marketing, 15th edition. Pearson Prentice Hall.
Manurung, J. (2023). Strategi Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Sarana Promosi Sekolah Musik Di Dotodo Music Edutainment. Technomedia Journal (TMJ), 8(2), 248–260.
Marissa. (2022). Strategi Pemasaran (Konsep, Teori dan Implementasi). Pascal Books.
Morrisan. (2010). Periklanan: Komunikasi Pemasaran Terpadu, Edisi Pertama. Prenada Media Grup.
Mujib, Tutik Saptiningsih, F. (2020). School Branding: Strategi di Era Disruptif. PT Bumi Aksara.
Prasetyo, Nufian S. Febriani, B. D. (2020). Strategi Branding (Teori dan Perspektif Komunikasi dalam Bisnis). UB Press.
Ramadina, P. S., & Taufik, B. K. (2021). Strategi Marketing Pendidikan Melalui Media Sosial di Sekolah. PeTeKa (Jurnal Penelitian Tindakan Kelas Dan Pengembangan Pembelajaran), 4(1).
Ruslan, R. (2020). Manajemen Public Relations & Media Komunikasi (Konsepsi dan Aplikasi). PT Raja Grafindo Persada.
Siti Aisyah, Hidayati, D., Budi Santosa, A., & Widodo, H. (2024). Manajemen Pemanfaatan Website dan Instagram Sebagai Sarana Promosi untuk Meningkatkan Branding Sekolah. Manajemen Pendidikan, 19(1), 16–36. https://doi.org/10.23917/jmp.v19i1.4023
Suryono, A. (2020). Teori & Strategi Perubahan Sosial. PT Bumi Aksara.
Wardani, E. K. (2021). Strategi Kepala Sekolah dalam Menciptakan School Branding di SMP Islam Al-Azhar 29 BSB Semarang. In Skripsi Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang.
Zein, N. (2024). Branding Perusahaan PLN UP3 Sidoarjo Melalui Media Sosial. Economic and Business Management International Journal, 6(1), 1–5.