KENDALA-KENDALA PENGUASAAN BAHASA MELAYU STANDARD DALAM KALANGAN PELAJAR MELAYU DI SEKOLAH PONDOK DI PATANI, THAILAND
Isi Artikel Utama
Abstrak
Language represents the nation. From language expressed, the one can know from the community where they came from. Therefore, language is one of the nation's character -forming which should be maintained. If the mother tongue is missing, the nation will lose its identity. In the case of Patani Malay community in Thailand, the mastery of Malay increasingly eroded. As an ethnic minority, politically they were driven by Thailand's national language. Moreover, the Malay language is not used as the language of instruction and official language of science in Thailand. In fact, the Malay vocabulary began to lose its original meaning because of the interaction between this language and other foreign languages. This article shows the negative impact of all of these conditions on the mastery of the standard Malay for the educated Malays in Thailand. In general, the Malay students in Thailand is not much else to master Malay Standard.
Rincian Artikel
Cara Mengutip
“KENDALA-KENDALA PENGUASAAN BAHASA MELAYU STANDARD DALAM KALANGAN PELAJAR MELAYU DI SEKOLAH PONDOK DI PATANI, THAILAND”. TAMADDUN 16, no. 1 (November 6, 2016): 95–114. Accessed June 7, 2025. https://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/tamaddun/article/view/831.
Terbitan
Bagian
Artikel
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
Cara Mengutip
“KENDALA-KENDALA PENGUASAAN BAHASA MELAYU STANDARD DALAM KALANGAN PELAJAR MELAYU DI SEKOLAH PONDOK DI PATANI, THAILAND”. TAMADDUN 16, no. 1 (November 6, 2016): 95–114. Accessed June 7, 2025. https://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/tamaddun/article/view/831.