PERAN GURU PEMBIMBING DALAM KESIAPAN KERJA SISWA KELAS X SMK NEGERI 2 SAWAHLUNTO SUMATERA BARAT
Isi Artikel Utama
Abstrak
Based on preliminary observations, it was observed that most of the supervising teachers have not been optimal in helping to improve the capabilities, potential, talents, interests, personality and achievements, especially in the students’ work readiness. This study was aimed describe the role of supervising teachers in improving 10thgrade students’ readiness to work at SMK Negeri 2 Sawahlunto, West Sumatra. The methods and types of this research is descriptive quantitative. The findings of this study is the role of the guidance counselor in job readiness 10th grade student SMK Negeri 2 Sawahlunto West Sumatra is very high category in helping students understand themselves, know about job opportunities, developing a positive attitude towards work. Based on the findings, it can be concluded that the importance of the role of the guidance counselor in vocational students job readiness 10th grade students. This study implies that more attention in developing programs in the field of career guidance in vocational schools in order to improve the readiness of the student's work. For further research, it is recommended to study other aspects that contribute to the quality of work students’ for 10th grade students.
Rincian Artikel
Cara Mengutip
PERAN GURU PEMBIMBING DALAM KESIAPAN KERJA SISWA KELAS X SMK NEGERI 2 SAWAHLUNTO SUMATERA BARAT. (2015). Wardah, 13(2), 153-163. https://doi.org/10.19109/wardah.v13i2.324
Terbitan
Bagian
Artikel
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
Cara Mengutip
PERAN GURU PEMBIMBING DALAM KESIAPAN KERJA SISWA KELAS X SMK NEGERI 2 SAWAHLUNTO SUMATERA BARAT. (2015). Wardah, 13(2), 153-163. https://doi.org/10.19109/wardah.v13i2.324