MEDIA IKLAN BANNER SEBAGAI MEDIA KAMPANYE PEMILU LEGISLATIF 2014
Isi Artikel Utama
Abstrak
There are many ways people use to campaignate themselves to attract others’ attention so that the voters will give them the vote. One of the ways used is through the advertisement. Advertisement is a way to create choice and awareness. Principally, advertisement is a form of message presentation conducted by communicator nonpersonally through media to communicate. As we know,there will be12 parties participate in 2014 election. Each of the parties has their candidates in local and national level. And each of the candidates try their best to promote themselves through advertisement, and commonly through banner that people will know them and finally give their their voice. Through the literature and observation, the writer found out that banner mostly used by the legislative candidates to gain the voices for the election. it modified in its maximum level to attract people attention
Rincian Artikel
Cara Mengutip
MEDIA IKLAN BANNER SEBAGAI MEDIA KAMPANYE PEMILU LEGISLATIF 2014. (2015). Wardah, 14(2), 187-198. https://doi.org/10.19109/wardah.v14i2.340
Terbitan
Bagian
Artikel
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
Cara Mengutip
MEDIA IKLAN BANNER SEBAGAI MEDIA KAMPANYE PEMILU LEGISLATIF 2014. (2015). Wardah, 14(2), 187-198. https://doi.org/10.19109/wardah.v14i2.340