PEMBELAJARAN INOVATIF KIMIA DASAR YANG MENYENANGKAN

  • Elfira Rosa Pane Fakultas Tarbiyah dan Keguruan UIN Raden Fatah

Abstract

Learning chemistry is boring for most students when it is delivered and tended to overwhelm students. This paper aims at providing an innovative alternative to learning in general chemistry subjects.

References

Achmad, H dan L. Baradja. 2012. Demonstrasi Sains Kimia Jilid 1. Bandung: Nuansa.
Achmad dan Baradja L. 2012. Demonstrasi Sains Kimia Jilid 2, Bandung: Penerbit Nuansa.
Aleks, Masyunis. 2000. Strategi Kualitas Pendidikan MIPA di LPTK. Makalah pada Seminar Nasional FMIPA UNY tanggal 22 Agustus 2000.
Atwi, Suparman. 1993. Desain Instruksional. Jakarta: PAU-UT.
Brady, J.E. 1990. General Chemistry Principal and Structure. New York Fifth Edition: John Wiley and Son.
Goldberg, D.E. 1991. Theory and Problems of Chemistry Foundation. New York: Scaum’s Outline Series Mc Graw-Hill.
Kamisa. 1997. Kamus Lengkap Bahasa Indonesia. Surabaya: Kartika.
Pasaribu dan Simanjuntak. 1983. Proses Belajar Mengajar. Bandung: Tarsito.
How to Cite
Pane, E. (1). PEMBELAJARAN INOVATIF KIMIA DASAR YANG MENYENANGKAN. Ta’dib: Journal of Islamic Education (Jurnal Pendidikan Islam), 18(02), 162-168. Retrieved from http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/tadib/article/view/44
Section
Article