Penerapan Manajemen Pembelajaran Untuk Meningkatkan Mutu Pendidikan Di SD Cendana Batam

Main Article Content

Afridoni Afridoni
Muhammad Syaifuddin
Syairaini Tambak

Abstract

The quality of education in Indonesia is still not improving, although various efforts have been made to improve it, this is because the teacher's responsibility is not only limited to the process of transferring knowledge but one thing that teachers need to pay attention to is their expertise in managing learning, therefore it is necessary implementation of learning management is done well. A professional teacher not only transfers knowledge but also must be able to manage all existing educational resources, especially in the learning process the teacher must be able to manage the learning that will be delivered starting from planning, organizing, implementing and monitoring/evaluating. The author's suggestion for a teacher must also understand the concept of good learning management, the principles of good management, the characteristics of good learning management, and the goals of learning management itself so that it can achieve the goals of education.

Article Details

How to Cite
Afridoni, A., Syaifuddin, M., & Tambak, S. (2022). Penerapan Manajemen Pembelajaran Untuk Meningkatkan Mutu Pendidikan Di SD Cendana Batam. El-Idare: Journal of Islamic Education Management, 8(2), 68-76. https://doi.org/10.19109/elidare.v8i2.12627
Section
Artikel

How to Cite

Afridoni, A., Syaifuddin, M., & Tambak, S. (2022). Penerapan Manajemen Pembelajaran Untuk Meningkatkan Mutu Pendidikan Di SD Cendana Batam. El-Idare: Journal of Islamic Education Management, 8(2), 68-76. https://doi.org/10.19109/elidare.v8i2.12627

References

Erwinsyah, Alfian. 2017. “Manajemen Pembelajaran Dalam Kaitannya Dengan Peningkatan Kualitas Guru.” Jurnal Manajemen Pendidikan Islam Vol 5, No 1, Pp 69-84.
Hamdani, M. Djaswidi A. L. 2017. Manajemen Pembelajaran Modern. Jurnal Pendidikan Profesi Guru Indonesia Vol 11, No 1, Pp 99-132.
Hilman, Cecep. 2017. Manajemen Peningkatan Mutu Pendidikan. Tadbir: Jurnal Studi Manajemen Pendidikan Vol 1, No 2, Pp 21-39.
Idhayani, Nurul, Nasir Nasir, and Hasma Nur Jaya. 2020. Manajemen Pembelajaran Untuk Menciptakan Suasana Belajar Menyenangkan Di Masa New Normal. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Vol 5, No 2, Pp 56-66.
Maharani, Deviana Ika, M. Huda, A. Y, and Imron Arifin. 2016. Manajemen Pembelajaran Pondok Pesantren. Jurnal Manajemen Dan Supervisi Pendidikan Vol 1, No 1, Pp 17-23.
Manullang, Martua. 2017. Manajemen Pembelajaran Matematika Martua Manullang. Jurnal Pendidikan Matematika Dan Sains Vol 12, No 1, Pp 1-6.
Marzuki, Inspektur. 2010. Manajemen Pembelajaran Di Madrasah Aliyah Negeri (MAN) 3 Palembang. Ta’dib:Journal of Islamic Education (Jurnal Pendidikan Islam) Vol 15, No 01, Pp 69-104.
Maswati, Maswati. 2021. Penerapan Manajemen Berbasis Sekolah Dalam Pembinaan Mutu Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. DISHUM: DDI Islamic Studies and Humanities Research Vol 1, No 1, Pp 1-15.
Rahmawati, Dwi Nur, and Ratna Dewi Puspita. 2020. Penerapan Manajemen Pembelajaran Di Sekolah Dasar Selama Pandemi. Prokurasi Edukasi Jurnal Manajemen Pendidikan Islam Vol 2, No 1. Pp 50-62.
Safitri, Apriani, Kabiba Kabiba, Nasir Nasir, and Nurlina Nurlina. 2020. Manajemen Pembelajaran Bagi Anak Usia Dini Dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Vol 5, No 2, Pp 12–20.
Saifulloh, Ahmad Munir, and Mohammad Darwis. 2020. Manajemen Pembelajaran Dalam Meningkatkan Efektivitas Proses Belajar Mengajar Di Masa Pandemi Covid-19. Bidayatuna: Jurnal Pendidikan Guru Mandrasah Ibtidaiyah Vol 3, No 2, Pp 285-292.
Suryapermana, Nana. 2017. Manajemen Pembelajaran Dalam Dunia Pendidikan. An-Nidhom Vol 1, No 02, Pp 73–90.
Syahrani, Syahrani. 2022. Model Kelas Anwaha Manajemen Pembelajaran Tatap Muka Masa Covid 19. Al-Madrasah: Jurnal Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah Vol 6, No 2, Pp 113-126.