Curriculum Management in the Implementation of the Pancasila Strengthening Project (P5) at State Madrasah Aliyah 2 Probolinggo
Main Article Content
Abstract
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows: 1.The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal. 2.The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal. 3.The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Adha, M. M., & Susanto, E. (2020). Kekuatan nilai-nilai Pancasila dalam membangun kepribadian masyarakat Indonesia. Al-Adabiya: Jurnal Kebudayaan dan Keagamaan, 15(01), 121-138.
Azis, R. (2018). Implementasi Pengembangan Kurikulum. Inspiratif Pendidikan, 7(1), 44-50.
Cholilah, M., Tatuwo, A. G. P., Rosdiana, S. P., & Fatirul, A. N. (2023). Pengembangan Kurikulum Merdeka Dalam Satuan Pendidikan Serta Implementasi Kurikulum Merdeka Pada Pembelajaran Abad 21. Sanskara Pendidikan dan Pengajaran, 1(02), 56-67.
Fauzi, I. (2023). Inovasi Evaluasi Pembelajaran Sejarah Kebudayaan Islam Menggunakan Aplikasi Kahoot di MAN 2 Probolinggo. Tarbiyatuna: Jurnal Pendidikan Islam, 16(1), 64-76.
Firmansyah, F. (2007). Implementasi Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (Struktur dan Kendalanya). TADRIS: Jurnal Pendidikan Islam, 2(1).
Husna, F., & Abdurrahman, A. (2024). Upaya Mewujudkan Student Well-Being Melalui Manajemen Kurikulum Merdeka di SMA Nurul Jadid. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 10(1), 105-113.
Istiqomah, N., Lisdawati, L., & Adiyono, A. (2023). Reinterpretasi Metode Pembelajaran Sejarah Kebudayaan Islam: Optimalisasi Implementasi dalam Kurikulum 2013 di Madrasah Aliyah. IQRO: Journal of Islamic Education, 6(1), 85-106.
Lazwardi, D. (2017). Manajemen kurikulum sebagai pengembangan tujuan pendidikan. Al-Idarah: Jurnal Kependidikan Islam, 7(1), 119-125.
Meria, A. (2012). Pendidikan Islam di era globalisasi dalam membangun karakter bangsa. Al-Ta Lim Journal, 19(1), 87-92.
Nisa, F. K., & Khairunnisa, N. M. (2024). Pengelolaan Kurikulum dan Pembelajaran: Membangun Fondasi Pendidikan Berkualitas. Jurnal Pendidikan Ilmiah Transformatif, 8(1), 80-88.
Novita, Y. (2022). Implementasi Program Sistem Kredit Semester Di Madrasah Aliyah Negeri 2 Kota Pekanbaru. Doctoral Dissertation, Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau.
Pata’dungan, C. P., Pilemon, M., Rapang, N., Manggauali, M., & Dina, D. (2023). Penggunaan Asas-Asas Filosofis Dalam Pengembangan dan Pelaksanaan Kurikulum Merdeka. Jurnal Pendidikan Dan Keguruan, 1(6), 555-566.
Rahman, F. A. (2023). Manajemen Program Kesiswaan Dalam Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa di MAN 2 Ponorogo. Doctoral dissertation: IAIN Ponorogo.
Rambung, O. S., Sion, S., Bungamawelona, B., Puang, Y. B., & Salenda, S. (2023). Transformasi Kebijakan Pendidikan Melalui Implementasi Kurikulum Merdeka Belajar. JIP: Jurnal Ilmu Pendidikan, 1(3), 598-612.
Sa’adah, K., Ainol, A., & Izzah, I. (2023). Kepemimpinan Transformasional Kepala Madrasah Terhadap Implementasi Kurikulum Merdeka di Probolinggo. Al-Fahim: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 5(1), 120-135.
Solehah, S. R. (2023). Manajemen Kurikulum Merdeka Dalam Meningkatkan Mutu Pembelajaran di SMK. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 9(4), 2235-2243.
Wahidah, N., Zubair, M., Fauzan, A., & Alqodri, B. (2023). Implementasi Profil Pelajar Pancasila di SMP Negeri 1 Mataram. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 8(1b), 696-703.
Yanuarti, E. (2017). Pemikiran Pendidikan Ki. Hajar Dewantara dan Relevansinya Dengan Kurikulum 13. Jurnal Penelitian, 11(2), 237-265.
Zehro, F., Nabila, N. W., Rachman, Y., & Zuhro’Fitriana, A. Q. (2023). Pengaruh Pola Asuh Orang Tua Terhadap Prestasi Belajar Siswa MAN 2 Kota Probolinggo. Jurnal Ilmu Sosial, Humaniora dan Seni, 1(3), 511-516.