Utilization of Digital Books on the iPusnas Application in Increasing Reading Interest in Samarinda City
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows: 1.The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal. 2.The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal. 3.The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Asriandi, & Putri, K. N. (2020). Kompetensi Generasi Z Dalam Menghadapi Era Revolusi Industri 4.0 (Studi Kasus Perguruan Tinggi Di Makassar). Journal of Management & Business, 3(3), 184–200.
Devita Sari, N., Tihuri, R., Fajar Rudianto, N., Ayu Ristina, C., Atiyah, I., & Teknologi Informasi, P. (2024). Rancang Bangun User Interface Aplikasi E-book Berbasis Android. Teknologi Informasi & Komputer), 3(1), 1–10.
Fitria, H. (2018). Pengembangan Strategi Problem Based Learning Pada Mata Kuliah Strategi Belajar Mengajar. Seminar Pendidikan Nasional, 1279–1288.
Ghofur, A., Kustijono, R., Fisika, J., Matematika, F., Ilmu, D., Alam, P., & Kunci, K. (2015). Pengembangan e-Book Berbasis Fkash KVisoft FlipBook Pada Materi Kinematika Gerak Lurus Sebagai Sarana Belajar Siswa Sma Kelas X. Jurnal Inovasi Pendidikan Fisika (JIPF), 04(02), 176–180.
Indrayani, & Hidayati, D. (2023). Pemanfaatan Smart Library (E-Perpus) bagi sekolah di Kota Bandung. Literasi: Jurnal Ilmu Pendidikan, 15(2), 57–66.
Khasanah, N., & Rubini, R. (2021). Kontribusi Pemuda Muslim dalam Dunia Pendidikan Menuju Indonesia Emas Tahun 2045. Al-Manar, 10(2), 45–52.
Lutfin, N. A., Sartika, D., Nur Aisyah Humairah, Rasydah Nur Tuada, Nurlina, Rahmadhani, A., & Arifin, S. (2023). Peranan Pojok Baca Dalam Menumbuhkan Budaya Literasi Siswa Di SMPN Satap Lenggo. Jurnal abdimas patikala, 2(4), 784–788.
Masruroh, N. (2023). The Implementation Of Two Stays Two Strays Strategy To Improve Students’ Economic Literacy In Class X-10 MAN 1 Pasuruan. Inovasi-Jurnal Diklat Keagamaan, 17(2), 150–160.
Ruddamayanti. (2019). Pemanfaatan Buku Digital dalam Meningkatkan Minat Baca. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Program Pascasarjana Universitas PGRI Palembang, 2, 1193–1202.
Saputra, H., & Anwar, C. R. (2019). Digital Dan Pengantar Sinematografi : Buku Ajar Yang Bercerita. Jurnal Komunikasi Hasil Pemikiran dan Penelitian, 5, 232–246.
Setiawan, A. N., & Dwivayani, K. D. (2023). Pemanfaatan Aplikasi Perpustakaan Digital iSamarida Dalam Meningkatkan Minat Baca di Kota Smarinda. eJournal Ilmu Komunikasi, 11(1), 139–151.
Sulistyanto, A., Haris, A., Pratama, D. A., Silaen, J. D., Aditya, R., Damayanti, T., & Ningsih, Y. L. A. (2023). Pengenalan dan Praktek Aplikasi iPusnas kepada Pelajar di SMPN 1 Serangpanjang Desa Ponggang Kabupaten Subang. Jurnal Abdidas, 4(6), 539–544.
Vianti, R., Hajar, A., & Amir, A. (2023). Pengaruh Persepsi Kemudahan dan Kenyamanan Layanan Pocadi Terhadap Minat Baca Masyarakat di Perpustakaan Daerah Kabupaten Bone. BEGIBUNG : Jurnal Penelitian Multidisiplin, 1(2), 38–43.