Management of Educational Staff Development in the field of madrasah education at the Ministry of Religious Affairs Office in Palangka Raya City
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows: 1.The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal. 2.The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal. 3.The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Baharuddin, & Kanada, R. (2017). Pengembangan Profesionalisme Guru Melalui In House Training. Journal of Islamic Education Management, 3(2), 1–20. https://doi.org/10.19109/elidare.v3i2.3658
Dute, H. (2021). Pembelajaran Pendidikan Agama Islam dalam Masyarakat Pluralistik. Jakarta: Publica Indonesia Utama.
Hadyan, N. S., Zahra, N., Rahma, A., Wulandari, A. D., Anggraeny, M. D., & Wulandari, A. (2024). Analisis Pengembangan Kompetensi dalam Manajemen Pendidik dan Tenaga Kependidikan untuk Kesuksesan Siswa di SMPN 2 Taman Sidoarjo. Jurnal Ilmu Manajemen dan Pendidikan, 4(2), 107–116. https://doi.org/10.30872/jimpian.v4i2.4215
Harun, A. (2013). Pengembangan Tenaga Kependidikan. Islamika : Jurnal Ilmu-Ilmu Keislaman, 13(2), 167–176. https://doi.org/10.32939/islamika.v13i2.4
Jannah, N. N., Firdausy, E. K., Afrida, Y., Salsabila, D. T., & Hidayat, R. (2024). Peningkatan Kompetensi dan Kinerja Pendidik dan Tenaga Kependidikan di MAN 3 Jember. PENDIKDAS: Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar, 5(2), 103–113. https://doi.org/10.56842/pendikdas.v5i2.388
Julaekha, S., Duryat, M., & Suhatma. (2022). Upaya Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Profesionalisme Kerja Tenaga Kependidikan di Madrasah Aliyah Kapetakan Cirebon. JIEM (Journal of Islamic Education Management), 6(2), 190–203. https://doi.org/10.24235/jiem.v6i2.11848
Muhsim, Syahril, S., & Rifa’i, A. A. (2023). Manajemen Pembinaan Sumber Daya Manusia Berbasis Nilai-nilai Spiritualitas (Studi Pada Madrasah Aliyah Berbasis Pesantren di Kabupatenogan Komering Ilir). Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam, 12(1), 1225–1234. https://doi.org/10.30868/ei.v12i001.7448
Mulyasa, E. (2012). Menjadi Guru Profesional Menciptakan Pembelajaran Kreatif Dan Menyenangkan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Muniroh, J., & Muhyadi, M. (2017). Manajemen Pendidik dan Tenaga Kependidikan di Madrasah Aliyah Negeri Kota Yogyakarta. Jurnal Akuntabilitas Manajemen Pendidikan, 5(2), 161. https://doi.org/10.21831/amp.v5i2.8050
Nelwati, S., & Yuniendel, R. K. (2019). Penciptaan Suasana Religius di Madrasah Ibtidaiyah dalam Membentuk Karakter Peserta Ddidik. Jurnal Tarbiyah Al-Awlad, 9(1), 9–18. https://doi.org/10.15548/alawlad.v9i1.1616
Nurlaeli, A. (2020). Inovasi Pengembangan Kurikulum Pendidikan Agama Islam Pada Madrasah Dalam Menghadapi Era Milenial. Jurnal Wahana Karya Ilmiah, 4(2), 711–731.
Salam, A. (2014). Manajemen Insani dalam Pendidikan. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Ulfah, S. M., Anisah, A., Anisia, I. W., Ridwan, R., & Bangsawan, I. (2023). Efektivitas Diklat Berjenjang Tingkat Dasar untuk Meningkatkan Kompetensi Profesional Guru PAUD. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 7(5), 6415–6427. https://doi.org/10.31004/obsesi.v7i5.4311
Usman, H. (2014). Manajemen: Teori, Praktik, dan Riset Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Werang, B. R. (2014). Pengaruh Kepemimpinan Transformasional Kepala Sekolah, Moral Kerja Guru, Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Guru Sdn Di Kota Merauke. Jurnal Cakrawala Pendidikan, 1(1), 128–137. https://doi.org/10.21831/cp.v1i1.1869