THE EFFECT OF EXPERIMENT LEARNING METHOD ON STUDENTS’ PROCESS SKILL OF VIII CLASS ON THE MOVEMENT PLANT MATERIAL
Abstract
The purpose of this study was to determine the effect of experimental teaching methods on the skills of science process students in class VIII MTs in OKI District. This research uses non-equivalent control group design design with quasi-experiment method. The sample of research is 68 students. Based on the result of research, students' science process skill in the implementation of learning with experimental method is better than learning by demonstration method in control class. Based on the calculation of t test, obtained result 3,218. It shows H0 rejected and Ha accepted. Based on the gain test, the improvement of students' science process skill in the experimental class is 0,53 (mean) while the control class is 0,23 (low). Based on the results of this study can be concluded that the learning by experimental methods affect the improvement of students' science process skills on the plant movement system.Keywords: learning method, plant movement system, scientific process skillDownloads
Download data is not yet available.
Issue
Section
Articles
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
How to Cite
[1]
2015. THE EFFECT OF EXPERIMENT LEARNING METHOD ON STUDENTS’ PROCESS SKILL OF VIII CLASS ON THE MOVEMENT PLANT MATERIAL. Al ’Ilmi : Jurnal Pendidikan MIPA. 4, 1 (Jan. 2015).