Peningkatan Kemampuan Membaca Kritis Siswa MI Najmul Huda melalui Gerakan One Day One Page

Main Article Content

I Idammatussilmi

Abstract

The puspose of this research is to develop the School Literary Movement pogram by creating a One Day One Page program to improve students’ critical reading skills. This research is a descriptive study using a qualitative approach. Data analysis is inductive based on facts faound in the field. The result of the fact found in the field are than constructed into hypotheses. Data collegtion techniques using observation, decomentation, ability testing and evaluation. Analysis of students’ needs for understanding critical reading, researchers consider four criteria, namely: (1) the ability to remember and recognize the contents of reading, (2) the ability of studens’ to interpret reading, (3) the ability to apply reading concepts, (4) the ability to analyse reading.

Article Details

How to Cite
Peningkatan Kemampuan Membaca Kritis Siswa MI Najmul Huda melalui Gerakan One Day One Page. (2020). JIP Jurnal Ilmiah PGMI, 6(1), 36-51. https://doi.org/10.19109/jip.v6i1.4811
Section
Artikel Asli

How to Cite

Peningkatan Kemampuan Membaca Kritis Siswa MI Najmul Huda melalui Gerakan One Day One Page. (2020). JIP Jurnal Ilmiah PGMI, 6(1), 36-51. https://doi.org/10.19109/jip.v6i1.4811

References

Abidin, Y., Mulyadi, T., & Yunansah, H. (2018). Pembelajarn Literasi Strategi Meningkatkan KemampuanMatematika, Sains Membaca, Menulis. Bandung: Bumi Aksara.
Alwasilah, A. C. (2008). Filsafat Bahasa dan Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Antoro, B. (2017). Gerakan Literasi Sekolah dari Pucuk Hingga ke Akar (Sebuah Refleksi). Banjarmasin: Diraktorat Jenderal Pendidikan Dasar dan Menengah Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan.
Ariyanti, W., & Hidayah, N. (2015). Budaya membaca (Satu Bulan Satu Buku) untuk Meningkatkan Profesionalisme Guru Sebagai Pendidik. PG Paud FLP IKIP PGRI Madiun, 3, 36–41. Retrieved from e-journal.unipma.ac.id %3E index.php%3EJPAUD%3Earticle
Ibda, H. (n.d.). Gerakan Metal (Membaca Artikel) untuk Meningkatkan Kemampuan Membaca Kritis Guru MI. 8, 17–26.
Ibda, H. (2019). Bahasa Indonesia Tingkat Lanjut untuk Mahasiswa. Semarang: CV. Pilar Nusantara.
Nashihin, H. (2017). Pendidikan Anak Kontekstual. Semarang: CV. Pilar Nusantara.
Nur Hidayati, P. (2019). Perilaku Hidup Bersih dan Sehat (PHBS) Sesuai ajaran Islam Siswa Kelas V MI Maarif Dukuh. Elementary, 7 No, 1.
Pratama, R. A. (2016). Pengembangan Modul Membaca Kritis dengan Model Instruksi Langsung Berbasis Nilai Karakter. DIALEKTIKA, 173–190. Retrieved from http://journal.uinjkt.ac.id/index.php/dialektika
Rahmawati, L. agustian. (2018). Implementasi Gerakan Literasi Sekolah di SD Negeri bhayangkara Yogyakarta. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 1–10.
Sholeh Hamid, M. (2014). Metode Edu Tainment Menjadikan siswa Kreatif dan Nyaman di Kelas (N. Safitri, ed.). Yogyakarta: Diva Press.
Tarigan, H. C. (2015). Membaca Sebagai Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
Widyamartaya. (1992). Seni Mengembangkan GagAirey, D. (2010). Logo design love: A guide to creating iconic brand identities. Berkeley, CA: New Riders.