PEMBELAJARAN PECAHAN DENGAN MEDIA BAHAN MANIPULATIF
Keywords:
learning fractions, manipulative materialsAbstract
Mathematics is a univeral saence that underlies the derhpment of modent technology, it has an imporlant rulein avariety of lisapirnes and advansce the human intelled. To master and create technologies in the future need strongs math master early on. Mathematics courses should be given to all students ranging form elementary school to equip students with the ability to think logically, analytica, systematic, critlica and crative, as well as the ability to coopelute. These capabilities can be obtained throigh the process ofplanmn implementing and evaluasi good learning evaluation. In the implementation, besides appronate method also niquired the use of appropiiate media which one of the psapose is in onler to the abstract concept of mathematics is shown in form of concrete. So that it is understanable. In learning fraction the feather can use manipulative materials from paper as alternatir media. Throub this media, the students are expected to manpulative, so the concept presented easier to understand.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
30-12-2016
Issue
Section
Articles
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
How to Cite
[1]
2016. PEMBELAJARAN PECAHAN DENGAN MEDIA BAHAN MANIPULATIF. Al ’Ilmi : Jurnal Pendidikan MIPA. 1, 2 (Dec. 2016), 57–63.