The Role of the Headmaster in Improving the Quality Management of Students at SDN 015 Samarinda Ulu
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows: 1.The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal. 2.The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal. 3.The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Aprilianto, A., Sirojuddin, A., & Afif, A. (2021). Strategi Manajemen Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Prestasi Belajar Peserta Didik. FATAWA: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 2(1), 107-130.
Ekosiswoyo, R. (2016). Kepemimpinan Kepala Sekolah yang Efektif Kunci Pencapaian Kualitas Pendidikan. Jurnal Ilmu Pendidikan, 14(2), 1-13.
Hayudiyani, M., Saputra, B. R., Adha, M. A., & Ariyanti, N. S. (2020). Strategi Kepala Sekolah Meningkatkan Mutu Pendidikan Melalui Program Unggulan Sekolah. Jurnal Akuntabilitas Manajemen Pendidikan, 8(1), 89-95.
Khoiruddin, M. (2023). Manajemen Mutu dalam Upaya Meningkatkan Kualitas Pendidikan. QUDWATUNA, 6(2), 162-173.
Latifah, N. (2022). Peran Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan. EDUCATOR: Jurnal Inovasi Tenaga Pendidik Dan Kependidikan, 2(2), 175-183.
Leon, I. I. M. (2023). Peran Kepala Sekolah Dalam Membentuk Karakter Siswa di SMA Negeri Weluli Kabupaten Belu. Prosiding Ilmu Pendidikan dan Keguruan, 1, 130-140.
Moleong, L. J. (2014). Metode Penelitian Kualitatif Edisi Revisi. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Nasution, W. N. (2016). Kepemimpinan Pendidikan di Sekolah. Jurnal Tarbiyah, 22(1), 66-86.
Pramudya, A., Nisa, K., Harahap, M. A., Harahap, M. T. S. A., Zuchairunnisa, Z., & Akmalia, R. (2023). Peran Dan Tanggung Jawab Kepala Sekolah Dalammeningkatkan Mutu Pendidikan. Jurnal Review Pendidikan dan Pengajaran (JRPP), 6(4), 1333-1336.
Purnama, B. J. (2016). Optimalisasi Manajemen Sumber Daya Manusia Dalam Upaya Peningkatan Mutu Sekolah. Jurnal Manajemen Pendidikan UNY, 12(2), 27-36.
Rostini, D., Karyana, K., Habibi, M. F., Yuningsih, Y., & Azhari, A. (2022). Manajemen Kepala Sekolah Sebagai Agen Perubahan Dalam Mewujudkan Moderasi Beragama di SMP Islam Terpadu Al-Huda Kota Sukabumi. MUNTAZAM: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 3(02), 95-109.
Sugiyanto, E., & Abdullah, G. (2022). Peran Kepemimpinan Visioner Kepala Sekolah dalam Mewujudkan Budaya Sekolah Adiwiyata di Smp Negeri 1 Lasem Kabupaten Rembang. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 7999-8011.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Tindakan Komprehensif. Bandung: Alfabeta.
Sunarso, A. (2020). Manajemen Sumber Daya Manusia Dalam Upaya Peningkatan Mutu Guru di SMK Ma’arif Nu 1 Kembaran Banyumas. Ar-Rihlah: Jurnal Inovasi Pengembangan Pendidikan Islam, 5(1), 105-154.
Supriadi, E., & Awang, M. B. (2018). Hubungan Kepemimpinan Pengajaran Kepala Sekolah dan Disiplin Kerja Guru Terhadap Prestasi Akademik Siswa. Tarbawi: Jurnal Keilmuan Manajemen Pendidikan, 4(01), 117-134.
Zahro, A. M. R., Sobri, A. Y., & Nurabadi, A. (2018). Kepemimpinan Perubahan Kepala Sekolah Dalam Peningkatan Mutu Pendidikan. Jurnal Administrasi Dan Manajemen Pendidikan, 1(3), 358-363.