Implementation of Library Management in Increasing Student Literacy Interest at SMK Islam Nurul Hikmah Sangatta
Main Article Content
Abstract
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows: 1.The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal. 2.The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal. 3.The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Agustina, A., Ramli, M., & Syamsudduha, S. (2020). Manajemen Peningkatan Mutu Berbasis Madrasah di Madrasah Ibtidaiyah Negeri 5 Bulukumba. El-Idare: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 6(1), 13-26.
Amir, M. F. (2015). Proses Berpikir Kritis Siswa Sekolah Dasar Dalam Memecahkan Masalah Berbentuk Soal Cerita Matematika Berdasarkan Gaya Belajar. Jurnal Math Educator Nusantara: Wahana Publikasi Karya Tulis Ilmiah di Bidang Pendidikan Matematika, 1(2), 159-170.
Anggraeni, N., Rustini, T., & Wahyuningsih, Y. (2022). Keterampilan Berpikir Kritis Siswa Sekolah Dasar Pada Mata Pelajaran IPS di Kelas Tinggi. Jurnal Review Pendidikan Dasar: Jurnal Kajian Pendidikan dan Hasil Penelitian, 8(1), 84-90.
Apriyani, D., Harapan, E., & Houtman, H. (2021). Manajemen Perpustakaan Sekolah Dasar. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 6(1), 132-139.
Awaliyah, S., Badarussyamsi, B., & Putra, D. (2024). Manajemen Perpustakaan dalam Meningkatkan Literasi Informasi Peserta Didik di SMP Negeri 19 Kota Jambi. Jurnal Pendidikan Tambusai, 8(1), 5791-5796.
Hermawan, A. H., Hidayat, W., & Fajari, I. (2020). Manajemen Perpustakaan Dalam Meningkatkan Minat Baca Peserta Didik. Jurnal Isema: Islamic Educational Management, 5(1), 113-126.
Karima, O. N. (2021). Pengelolaan Perpustakaan sebagai Alternatif Penguatan Budaya Literasi di SD Muhammadiyah Sudagaran Wonosobo. JDMP (Jurnal Dinamika Manajemen Pendidikan), 6(1), 85-96.
Martutik, M., Setiawan, S., Safii, M., Ansor, S., Ernaningsih, D. N., Shobirin, M. S. H., & Aisiyah, N. (2019). Peningkatan Kapasitas Manajemen Perpustakaan Untuk Mendukung Gerakan Literasi Sekolah. In: Prosiding Seminar Nasional Hasil Pengabdian Kepada Masyarakat, Universitas Negeri Malang.
Munir, I., Tabaga, A., & Regar, P. M. (2015). Implementasi Undang-Undang Ri Nomor 43 Tahun 2007 Tentang Perpustakaan Di Badan Perpustakaan Arsip Dan Dokumentasi Provinsi Sulawesi Utara Menurut Persepsi Pustakawan. ACTA DIURNA KOMUNIKASI, 4(5), 1-8.
Rusli, R. K., Krisdiantoro, W. T., Rangkuti, Y. Y., & Maryani, N. (2022). Manajemen Perpustakaan Dalam Meningkatkan Program Literasi Siswa. Tadbir Muwahhid, 6(1), 77-93.
Shintawati, Y. (2018). Pengaruh Ketersediaan Koleksi Buku Penunjang Bagi Kebutuhan Belajar Siswa: Studikasus Di Perpustakaan Sekolah Dasar Negeri Larangan Tokol 1 Kecamatan Tlanakan Pamekasan Madura. Tibanndaru: Jurnal Ilmu Perpustakaan dan Informasi, 2(2), 26-39.
Supriati, E. (2021). Manajemen perpustakaan dalam mendukung gerakan literasi digital di Madrasah Aliyah Negeri 2 Kota Madiun. Jurnal Kajian Informasi & Perpustakaan, 9(2), 201-218.
Yektyastuti, R., Mawardini, A., Novia, D. A., Dewi, N. A., & Ramdani, A. (2024). Peningkatan Literasi Baca Anak Melalui Pojok Literasi Dan Pengelolaan Perpustakaan Di Sdn Pasir Muncang 02. Educivilia: Jurnal Pengabdian pada Masyarakat, 5(1), 22-33.
Zohriah, A. (2017). Efektivitas Pelayanan Perpustakaan Sekolah. Tarbawi: Jurnal Keilmuan Manajemen Pendidikan, 3(01), 102-110.
Zubaidah, S. (2018). Mengenal 4C: Learning and Innovation Skills Untuk Menghadapi Era Revolusi Industri 4.0. In 2nd Science Education National Conference 13(2), 1-18.