Technology Based on Education Management and Islamic Boarding School Dalam Mencetak Peserta Didik Yang Unggul Melalui Program Unggulan (Prodistik) di Madrasah Aliyah Zainul Hasan 1 Genggong
Main Article Content
Abstract
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows: 1.The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal. 2.The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal. 3.The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Abdullah, A. H. (2020). Reform of The Islamic Education System in Indonesia According to Azyumardi Azra. Islam Universalia: International Journal of Islamic Studies and Social Sciences, 2(1), 34-108.
Arifudin, M., Sholeha, F. Z., & Umami, L. F. (2021). Planning (Perencanaan) Dalam Manajemen Pendidikan Islam. MA'ALIM: Jurnal Pendidikan Islam, 2(02), 162-183.
Faizah, I. N., Hariyati, N., & Wijayati, D. T. (2022). Evaluasi Model Cippo Pada Pelaksanaan Program Prodistik Di Madrasah Aliyah Negeri 2 Gresik. Jurnal Ilmiah Mandala Education, 8(4), 2968-2977.
Habsy, B. A. (2017). Seni memehami penelitian kuliatatif dalam bimbingan dan konseling: studi literatur. Jurnal Konseling Andi Matappa, 1(2), 90-100.
Hidayat, T., & Asyafah, A. (2019). Konsep dasar evaluasi dan implikasinya dalam evaluasi pembelajaran pendidikan agama Islam di sekolah. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 10(1), 159-181.
Hambali, D. S., Rizal, A. S., & Nurdin, E. S. (2020). Implementasi Pragmatisme Pada Pendidikan Tinggi Vokasional Abad XXI. Jaqfi: Jurnal Aqidah dan Filsafat Islam, 5(1), 83-100.
Haningsih, S. (2008). Peran Strategis Pesantren, Madrasah dan Sekolah Islam di Indonesia. el-Tarbawi, 1(1), 27-39.
Ikhwan, A. (2017). Development of Quality Management Islamic Education in Islamic Boarding School. Al-Hayat: Journal of Islamic Education, 1(1), 91-117.
Indriyani, R. (2022). Implementasi Program Terapan Bidang Teknologi Informasi dan Komunikasi (Prodistik) dalam Menegembangkan Kompetensi TIK Peserta Didik di Madrasah Aliyah Negeri 2 Jember. Doctoral dissertation: UIN Kiai Haji Achmad Siddiq Jember.
Jamil, N. A., Masyhuri, M., & Ifadah, N. (2023). Perspektif Sejarah Sosial dan Nilai Edukatif Pesantren dalam Pendidikan Islam. Risalatuna: Journal of Pesantren Studies, 3(2), 197-219.
Komariah, N. (2016). Pondok Pesantren Sebagai Role Model Pendidikan Berbasis Full Day School. Hikmah: Jurnal Pendidikan Islam, 5(2), 221-240.
Kurdi, M. S. (2021). Realitas Virtual Dan Penelitian Pendidikan Dasar: Tren Saat Ini dan Arah Masa Depan. CENDEKIA: Jurnal Ilmu Sosial, Bahasa dan Pendidikan, 1(4), 60-85.
Nasution, S, dkk. (2021). Teks Laporan Hasil Observasi untuk Tingkat SMP Kelas. VIII. Bogor: Guepedia.
Nata, A. (2018). Pendidikan Islam di Era Milenial. Conciencia, 18(1), 10-28.
Nugraha, M. (2018). Manajemen kelas dalam meningkatkan proses pembelajaran. Tarbawi: Jurnal Keilmuan Manajemen Pendidikan, 4(01), 27-44.
Nurlindah, N., Mustami, M. K., & Musdalifah, M. (2020). Manajemen Pendidik Dan Tenaga Kependidikan Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan. Idaarah, 4(1), 40-51.
Rifky, S., Yani, A., & Cahyani, D. (2023). Implementasi Manajemen PTKIS Berbasis Pondok Pesantren (Studi di STISHK Kuningan). Jurnal Manajemen Pendidikan Dasar, Menengah dan Tinggi [JMP-DMT], 4(4), 406-411.
Sanga, L. D., & Wangdra, Y. (2023, September). Pendidikan Adalah Faktor Penentu Daya Saing Bangsa. In Prosiding Seminar Nasional Ilmu Sosial Dan Teknologi (SNISTEK), 5. 84-90.
Sriyanto, H., & Nuh, A. (2023). Pentingnya Pendidikan Karakter. Dalam Wawasan Pendidikan Global, hal 47-78.
Putri, H. S., Mahensahrani, R. K., Prabandito, T. F., Al Bahri, M. A., & Akbar, R. (2022). Analisis Perspektif Agama Dalam Penerapan Teknologi Cryonics. Moderasi: Jurnal Kajian Islam Kontemporer, 1(01), 1-25.
Zebua, F. R. S. (2023). Analisis Tantangan dan Peluang Guru di Era Digital. Jurnal Informatika dan Teknologi Pendidikan, 3(1), 21-28.