Strategic Program Management of Matriculation in Enhancing Competence of Learners at MTs Zainul Hasan Genggong Probolinggo.
Main Article Content
Abstract
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows: 1.The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal. 2.The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal. 3.The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Arfizal, R. A. (2023). Pengembangan Media Pembelajaran Pengenalan Hardware Komputer Menggunakan Augmented Reality Untuk Matrikulasi di Program Studi Pendidikan Teknologi Informasi dan Komputer. Jurnal Inovasi Pendidikan dan Pengajaran (JIPP), 2(1), 26-34.
Bahroyni, S., Fauzi, U., & Najib, M. B. A. (2022). Manajemen Program Matrikulasi Pembelajaran Maharatul Kalam di CIBI (Cahaya Ilmu Bahasa Intelektual). Mahira: Journal of Arabic Studies, 2(2), 107-122.
Dalimunthe, R. A. (2020). Strategi Pembelajaran Kitab Kuning di Pesantren. Medan: Perdana Publishing.
Fadlilah, N. (2016). Desain Materi Matrikulasi Pembelajaran Bahasa Arab Bagi Lulusan Sekolah Menengah Pertama di Madrasah Aliyah Al-Azhar Andong Boyolali. Doctoral dissertation, UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta.
Fatah, A., & Hidayatullah, M. (2021). Penerapan Metode Yanbu’a Dalam Meningkatkan Kefasihan Membaca Alquran di Pondok Pesantren Darul Rachman Kudus. Jurnal Penelitian, 15(1), 169-206.
Huljannah, A. M., & Suryana, D. (2022). Perkembangan emosional anak di taman kanak-kanak sani ashilla ditinjau dari orang tua yang bekerja. Jurnal Family Education, 2(2), 192-196.
Kurniasari, A. (2022). Manajemen Pembelajaran Kitab Kuning di Pondok Pesantren. Jurnal Studi Islam dan Kemuhammadiyahan (JASIKA), 2(1), 20-27.
Laila, A. N., & Rohman, F. (2018). Pesantren Amtsilati Sebagai Role Model Pendidikan Berbasis Anti Radikalisme di Jepara. Al-Fikri: Jurnal Studi Dan Penelitian Pendidikan Islam, 1(2), 22-30.
Maharani, S. I., & Chotimah, C. (2023). Strategi Supervisi Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Profesionalisme Guru. SKILLS: Jurnal Riset Dan Studi Manajemen Pendidikan Islam, 2(1), 51-61.
Mutaqin, Z. (2020). Manajemen Strategi Program Matrikulasi Dalam Pengembangan Penguasaan Kitab Kuning Bagi Siswa Kelas X Ma Wahid Hasyim Yogyakarta. Doctoral dissertation, UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta.
Nihwan, M., & Paisun, P. (2019). Tipo¬¬logi Pesantren (Mengkaji Sistem Salaf dan Modern). Jurnal Pemikiran dan Ilmu Keislaman, 2(1), 59-81.
Nurnaningsih, A., Norrahman, R. A., & Wibowo, T. S. (2023). Pemberdayaan Sumber Daya Manusia dalam Konteks Manajemen Pendidikan. Journal of International Multidisciplinary Research, 1(2), 221-235.
Palufi, A. N., & Syahid, A. (2020). Metode Yanbu’a Sebagai Pedoman Membaca Al-Qur’an. Attractive: Innovative Education Journal, 2(1), 32-40.
Prayogi, A. (2021). Pendekatan Kualitatif Dalam Ilmu Sejarah: Sebuah Telaah Konseptual. Historia Madania: Jurnal Ilmu Sejarah, 5(2), 240-254.
Saputro, W. T. (2020). Metode Deskripsi Untuk Mengetahui Pola Belanja Konsumen Pada Data Penjualan. INTEK: Jurnal Informatika dan Teknologi Informasi, 3(1), 25-33.
Sholehuddin, A., & Wijaya, M. (2019). Implementasi Metode Amtsilati Dalam Meningkatkan Kemampuan Maharah Qiro’ah. Arabiyatuna: Jurnal Bahasa Arab, 3(1), 47-64.
Sudrajat, D., & Moha, M. I. (2015). Ragam Penelitian Kualitatif. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–99.
Syafii, A., Bahar, B., Shobicah, S., & Muharam, A. (2023). Pengukuran Indeks Mutu Pendidikan Berbasis Standar Nasional. Jurnal Multidisiplin Indonesia, 2(7), 1697-1701.