The Role of Muhammad Ibn Sahnun in Developing an Islamic Value-Based Educational Management System
Main Article Content
Abstract
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows: 1.The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal. 2.The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal. 3.The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Al-Usairy, A. (2003). Sejarah Islam: Sejak Zaman Nabi Adam Hingga Abad XX, Terj. H. Samson Rahman. Jakarta: Akbar.
Arifin, Y. (2018). Pemikiran-Pemikiran Emas Para Tokoh Pendidikan Islam. Yogyakarta: IRCiSoD.
Bahri, S. (2017). World View Pendidikan Islam Tentang Pembentukan Karakter Peserta Didik Yang Holistik Dan Integratif. Jurnal MUDARRISUNA: Media Kajian Pendidikan Agama Islam, 7(2), 179–212. https://doi.org/10.22373/jm.v7i2.2361
Darsyah, S., & Septemiarti, I. (2023). Etika dan Tanggung Jawab Pendidik dalam Pendidikan Islam (Telaah Pemikiran Pendidikan Ibn Sahnun dalam Kitab Âdâb Al-Mu’allimîn). Journal of Education Research, 4(3), 1128–1134. https://doi.org/10.37985/jer.v4i3.365
Iskandar, R., & Apipudin. (2023). Peran Guru dalam Membentuk Karakter Siswa Berbasis Ajaran Islam. LANCAH: Jurnal Inovasi Dan Tren, 2(1), 257–262. https://doi.org/10.35870/ljit.v1i2.2182
Ismaya, P., Aisyah, A., Sibuea, J. M., & Marini, A. (2024). Mengoptimalkan Manajemen Pendidikan SD yang Efektif dengan Teknologi dan Standar Kompetensi Guru. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 1(3), 1–11. https://doi.org/10.47134/pgsd.v1i3.530
Karlina, Zein, A., & Zulheddi. (2019). Kompetensi Kepribadian Guru Menurut Ibnu Sahnun (Studi Analisis Kitab Adāb al-Mu’allimīn). Edu-Religi: Jurnal Ilmu Pendidikan Islam dan Keagamaan, 3(2), 164–182. https://doi.org/10.47006/er.v3i2.4404
Kholis, N. (2022). Total Quality Management Pendidikan Islam. Pekalongan: NEM.
Lubis, N. S. (2022). Pembentukan Akhlak Siswa di Madrasah: Kontribusi Lingkungan Sekolah, Kompetensi Guru, dan Mutu Pendidikan. Jurnal Pendidikan Agama Islam Al-Thariqah, 7(1), 137–156. https://doi.org/10.25299/al-thariqah.2022.vol7(1).8847
Muali, C., & Sa’adah, H. (2018). Konsep Punishment Perspektif Ibnu Sahnun (Analisis Kitab Adab Al Muallimin). Tafaqquh: Jurnal Penelitian dan kajian keislaman, 6(2), 228–250. https://doi.org/10.52431/tafaqquh.v6i2.154
Muhammad, H. (2020). Ulama-ulama yang Menghabiskan Hari-harinya untuk Membaca, Menulis, dan Menebarkan Cahaya Ilmu Pengetahuan. Yogyakarta: IRCiSoD.
Nata, A. (2016). Pendidikan dalam Perspektif Al-Qur’an. Jakarta: Kencana.
Nurdiana, A. (2023). Peran Orang Tua dalam Meningkatkan Pendidikan Agama Islam Anak-anak Mereka. Kaipi: Kumpulan Artikel Ilmiah Pendidikan Islam, 1(2), 52–59. https://doi.org/10.62070/kaipi.v1i2.36
Nurhayati. (2015). Pemikiran Ibnu Sahnun dalam Perspektif Pendidikan Islam. Jurnal studi penulisan riset dan pengembangan pendidikan islam, 4(2), 81–100. https://doi.org/10.32672/tarbawi.v3i2.1249
Rasyid, H., Nabila, A. S., Idris, N. A., Arimbi, S. N., Rahmadani, S., Ramadhani, F., … Muis, A. A. (2023). Hakikat Manusia Dalam Pandangan Islam: Kesejahteraan dan Kesetaraan. At-Tuhfah, 12(2), 1–14. https://doi.org/10.32665/attuhfah.v12i2.2488
Syahrizal, S., & Rashid, R.-A. A. (2012). Pemikiran Pendidikan Islam Ibnu Sahnun: Analisis Kritis Kurikulum Pengajaran di Institusi Pendidikan Dasar Islam. MIQOT: Jurnal Ilmu-ilmu Keislaman, 36(1), 138–153. https://doi.org/10.30821/miqot.v36i1.112
Umar, H., Masnawati, E., & Masnawatiunsuriacid, E. (2024). Peran Lingkungan Sekolah Dalam Pembentukan Identitas Remaja. Jurnal Kajian Pendidikan Islam, 3(2), 191–204. https://doi.org/10.58561/jkpi.v3i2.137
Yunus, M. F., Rusdin, & Gusnarib. (2024). Menerapkan Konsep Penilaian Holistik dalam Pendidikan Islam. Prosiding Kajian Islam dan Integrasi Ilmu di Era Society 5.0, 3(1), 433–438.