The Management of the Madrasah Principal in Improving the Quality of Educational Facilities and Infrastructure
Main Article Content
Abstract
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows: 1.The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal. 2.The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal. 3.The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Amaliyah, A., & Rosdiana. (2023). Pengaruh Sarana Prasarana dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Belajar Siswa SD YPW Krakatau Steel V Kota Cilegon. Jurnal Mirai Management, 8(3), 347–354. https://doi.org/10.37531/mirai.v8i3.5950
Anggraini, N., Herdyana, T., & Ramadhani, M. (2024). Pengaruh Sarana dan Prasarana Sekolah Terhadap Peningkatan Motivasi Belajar Siswa UPT SPF SD Negeri 104202 Bandar Setia Kecamatan Percut Sei Tuan Kabupaten Deli Serdang T . A 2023 / 2024. Tematik: Jurnal Penelitian Pendidikan Dasar, 3(2), 169–173. https://doi.org/10.57251/tem.v3i2.1507
Gusli, R. A., M, I., & Akhyar, M. (2023). Konsep Manajemen Sarana Dan Prasarana Pendidikan Lembaga Islam Di MTs Sungai Rambah Kabupaten Padang Pariaman. Jurnal Bilqolam Pendidikan Islam, 4(2), 61–78. https://doi.org/10.51672/jbpi.v4i2.197
Kusumaningrum, H., Syukur, M., Angga, R., & Kardipah, S. (2024). Strategi Kepala Madrasah Dalam Peningkatan Pengelolaan Sarana Prasarana di MTs Yatashi Bogor. Jurnal Ilmiah Wahana Pendidikan, 10(5), 991–1002. https://doi.org/10.5281/zenodo.10791085
Prasetyo, L. (2023). Peran Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan di Madrasah Ibtidaiyah Islam Terpadu Cahaya Hati Sawangan. Rayah Al-Islam, 7(3), 1292–1302. https://doi.org/10.37274/rais.v7i3.828
Roja, A., & Salim, H. (2023). Kepemimpinan Kepala Sekolah Meningkatkan Mutu Peserta Didik: Analisis Model dan Strategi Pencapaian. Hikmah:, 20(2), 261–271. https://doi.org/10.53802/hikmah.v20i2.287
Rukin. (2021). Metode Penelitian Kualitatif Edisi Revisi. Surabaya: CV. Jakad Media Publishing.
Salim, & Haidir. (2019). Penelitian Pendidikan: Metode, Pendekatan dan Jenis. Jakarta: Kencana.
Sawianti, I., Musdalifah, & Susdiyanto. (2019). Pengaruh Sarana Pembelajaran Terhadap Kinerja Guru. Jurnal Manajemen Pendidikan, 14(1), 1–7. https://doi.org/10.23917/jmp.v14i1.8348
Sirojuddin, A., Aprilianto, A., & Zahari, N. (2021). Peran Kepala Sekolah Sebagai Supervisor Dalam Membina Profesionalisme Guru. Chalim Journal of Teaching and Learning, 1(2), 159–168. https://doi.org/10.35673/ajmpi.v8i1.415
Sugiyono. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Suranto, D. I., Annur, S., & Alfiyanto, A. (2022). Pentingnya Manajemen Sarana Dan Prasarana Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan. Jurnal Kiprah Pendidikan, 1(2), 59–66.
Syafruddin, M. A. (2023). Peran Kepala Sekolah Dalam Manajemen Sarana Prasarana Untuk Meningkatkan Mutu Proses Pembelajaran di SMP Muhammadiyah Simpang Empat. Journal of Education, 7(1), 74–82. https://doi.org/10.35446/diklatreview.v7i1.1315
Vikasari, A. Y., Zohriah, A., & Bachtiar, M. (2023). Optimalisasi Manajemen Sarana Dan Prasarana Dalam Lembaga Pendidikan Islam. Indonesian Journal of Education and Learning, 7(1), 46–54. https://doi.org/10.31002/ijel.v7i1.840
Ya’cub, M., & Ga’a, D. S. (2021). Strategi Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Melalui Pengembangan Sarana Prasarana. Munaddhomah: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 2(2), 60–69. https://doi.org/10.31538/munaddhomah.v2i2.67
Zhafirah, A. R., & Nurlaeli, A. (2024). Implementasi Manajemen Sarana Prasarana Pendidikan di Sekolah Menengah Atas (SMA) dalam Rangka Peningkatan Mutu Pembelajaran. Dirasah Jurnal, 7(2), 846–858. https://doi.org/10.58401/dirasah.v7i2.1371