Development of Inquiry Based Modules in Biology Subjects
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
-
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and earlier and greater citation of published work.
Bio Ilmi: Jurnal Pendidikan by http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/bioilmi is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
How to Cite
References
Agustina, N., & Adesti, A. (2019). Pengembangan Modul Mata Kuliah Strategi Belajar dan Pembelajaran Pada FKIP-Universitas Baturaja. Jurnal Ilmiah Indonesia, 4(9): 83-93
Alfiriani, A. & Ellbert, H. (2017). Kepraktisan dan Keefektifan Modul Pembelajaran Bilingual Berbasis Komputer. Jurnal Kependidikan, 1(1): 12-23
Angga, Cucu, S., Ima, N., Asep, H., & Prihantini. (2022). Komparasi Implementasi Kurikulum 2013 dan Kurikulum Merdeka di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 6(4): 5877-5889
Ayuningtyas, P. W. S. W., & Supardi, A. I. (2015). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Fisika dengan Model Inkuiri Terbimbing untuk Melatihkan Keterampilan Proses Sains Siswa SMA pada Mata Fluida Statis. Jurnal Penelitian Pendidikan Sains Unesa, 4(2): 636-647
Bintiningtyas, N., & Achmad, L. (2016). Pengembangan Permainan Varmintz Chemistry Sebagai Media Pembelajaran pada Materi Sistem Periodik Unsur. Unesa Jurnal of Chemical Education, 5(2): 302-308
Daryanto. (2013). Menyusun Modul Bahan Ajar untuk Persiapan Guru Dalam Mengajar. Yogyakarta: Gava Media.
Djamarah, B. S., & A. Zain. (2010). Strategi Belajar Mengajar, Jakarta: Rineka Cipta.
Fajarini, A., Soetjipto, B.E., & Hanurawan, F. (2016). Developing A Social Studies Modul by Using Problem Based Learning (PBL) With Scaffolding for the Seventh Grade Students in A Junior High Scholl in Malang, Indonesia. Journal of Research and Method in Education, 6(1): 62-69
Gulo, H., Toroziduhu, W. (2022). Pengembangan Modul Berbasis Inkuiri Pada Materi Pencemaran Lingkungan, Educatum: Jurnal Ilmu Pendidikan, 1(1): 13-22
Nugroho, P, A., & Puspitasari, Y. D. (2019). Pengembangan Modul Praktikum Pencemaran Lingkungan Berbasis Inkuiri Terbimbing Berkolaborasi Video Untuk Meningkatkan Sikap Peduli Lingkungan Dan Hasil Belajar Mahasiswa. JIPI (Jurnal IPA dan Pembelajaran IPA), 3(2): 242-61
Nuraini, I, H., Nursamsu., & Setyoko. (2023). Pengembangan Modul Biologi Berbasis Guided Discovery Learning Kelas VII SMPN 13 Langsa. Bioilmi: Jurnal Pendidikan, 9(2): 1-12
Pringgar. R. F., & Bambang. S. (2020). Penelitian kepustakaan (Library Research) Modul Pembelajaran Berbasis Augmented Reality Pada Mata Pelajaran Siswa. Jurnal IT-EDU, 5(1): 317-329
Prabowo, C, A., Ibrohim, L., & Saptasari, M. (2016). Pengembangan Modul Pembelajaran Inkuiri Berbasis Laboratorium Virtual. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan. 1(6): 1090-1097
Purwanto. (2013). Evaluasi Hasil Belajar. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Puspitasari. A. D. (2019). Penerapan Media Pembelajaran Fisika Menggunakan Modul Cetak dan Modul Elektronik pada Siswa SMA. Jurnal Pendidikan Fisika, 7(1): 17-25
Rachmadtullah, R., Zulela., M. S., & Sumantri, M. S. (2018). Development Of Computer-Based Interactive multimedia: Study on Learning In Elementary Education. Internasional Journal Of Engineering And Technology (Uae), 7(4): 2035-2038
Rahmat, F. (2022). Implementasi Kebijakan Kurikulum Merdeka di Sekolah Dasar. Jurnal Elementaria Edukasia, 5(2): 147-156
Ramadhana, R., Sirate, S., & Fatimah, S. (2017). Pengembangan Modul Pembelajaran Berbasis Keterampilan Literasi. Makassar: Sekolah Tinggi Ilmu Pendidikan dan Keguruan ypup Makassar, 6(2): 316-335
Rambe, K., & Ristiono. (2022). Pengembangan Modul Elektronik (E-Modul) Berbasis Smartphone tentang Materi Sistem Ekskresi pada Manusia untuk Peserta Didik. Biodidaktika: Jurnal Biologi dan Pembelajarannya, 17(2): 1-12
Riduwan. (2015). Dasar-dasar Statistika. Bandung: Alfabeta.
Saleh, M. (2020). Merdeka Belajar di Tengah Pandemi Covid-19. Prossiding Seminar Nasional Hardiknas. Belajar dari Covid 19. Gorontalo: Ideas Publishing
Sarah, S., & Siti, N. (2016). Pengembangan Modul Berbasis Inkuiri Untuk Meningkatkan Hasil Belajar dan Karakter Mandiri Siswa. Jurnal PPKM II, 3(2): 114-120
Sugiyono, (2015). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan RnD. Bandung: Alfabeta
Taufina, M., & Chandra. (2018). Literasi Membaca Untuk Memantapkan Nilai Sosial Siswa Sd. Litera, 17(2): 202-212
Zulhaini, A. H. (2016). Pengembangan Modul Fisika Kontektual Hukum Newton Untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep Fisika Siswa Di Man Model Banda Aceh. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 6(2): 180-190