Student Cognitive Evaluation Instrument Protist Material: Anates Application Analysis Version 4.09
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
-
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and earlier and greater citation of published work.
Bio Ilmi: Jurnal Pendidikan by http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/bioilmi is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
How to Cite
References
Alfatih, A. (2021). Panduan Praktis Penelitian Deskriptif Kuantitatif. Universitas Sriwijaya.
Apriyanti, Y., Lorita, E., & Yusuarsono, Y. (2019). Kualitas Pelayanan Kesehatan Di Pusat Kesehatan Masyarakat Kembang Seri Kecamatan Talang Empat Kabupaten Bengkulu Tengah. Profesional: Jurnal Komunikasi Dan Administrasi Publik, 6(1).72-80. https://doi.org/10.37676/professional.v6i1.839
Arifin, Z. (2012). Evaluasi Pembelajaran.
Arikunto, S. (2005). Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Penerbit Bumi Aksara.
Bahtiar. (2020). Evaluasi Pembelajaran Sains. (S. Arifin, Ed.) (1st ed.). Sanabil.
Bella, O. N. (2018). Analisis Butir Soal Ujian Akhir Semester Genap Matapelajaran Danakas Bank Kelas Xi Item. Kajian Pendidikan Akuntansi Indonesia, Volume 7(1), 1–18.
Bhakti, Y. B. (2015). Pengaruh Jumlah Alternatif Jawaban Dan Teknik Penskoran Terhadap Reliabilitas Tes. Research and Development Journal Of Education 5(1). 1-13.
Dwi Zunitasari, Sukarni Hidayati, T. (2016). Identifikasi Kesulitan Belajar Protista Pada Siswa Kelas X Semester 1 Sma Negeri 1 Muntilan Tahun Ajaran 2015 / 2016. Jurnal Pendidikan Biologi, 5(6), 17–27.
Elviana. (2020). Analisis Butir Soal Evaluasi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Menggunakan Program Anates. Jurnal MUDARRISUNA, 10(2), 58–74.
Fitrianawat, M. (2015). Peran Analisis Butir Soal Guna Meningkatkan Kualitas Butir Soal, Kompetensi Guru Dan Hasil Belajar Peserta Didik. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan PGSD UMS & HDPGSDI Wilayah Jawa, 5(3), 282–295.
Hanifah, N. (2014). Perbandingan Tingkat Kesukaran, Daya Pembeda Butir Soal Dan Reliabilitas Tes Bentuk Pilihan Ganda Biasa Dan Pilihan Ganda Asosiasi Mata Pelajaran Ekonomi. SOSIO E-KONS, 6(1), 41–55.
Hartaty, L., & Daulay, S. D. (2018). Analisis Tingkat Kesukaran Dan Daya Pembeda Pada Butir Tes Soal Ujian Tengah Semester Bahasa Indonesia Kelas Xii Sma Negeri 7 Medan Tahun Pembelajaran 2016/2017. Jurnal Unimed, 6(1), 15–24. https://doi.org/10.24114/kjb.v6i1.10814
Intansari, R. (2007). Analisis Perangkat Tes Ulangan Akhir Semester Gasal Mata Pelajaran Produktif Administrasi Perkantoran Kelas XII Kompetensi Keahlian Administrasi Perkantoran SMK Negeri 9 Semarang Tahun Pelajaran 2013/2014”. Universitas Negeri Semarang.
Irawati, R., Ekawati, E. Y., & Budiawanti, S. (2020). Analisis Butir Soal Ujian Akhir Semester Gasal Menggunakan Program Anbuso di SMA Negeri 1 Boyolali Tahun Ajaran 2019/2020. Jurnal Materi Dan Pembelajaran Fisika, 10(1) 11-19. https://doi.org/10.20961/jmpf.v10i1.42084
Irmalasari, K., Suratsih, & Wibowo, Y. (2016). Analisis butir soal ulangan akhir semester genap kelas X Biologi tahun ajaran 2015/2016. Jurnal Pendidikan Biologi, 5(8), 10–18.
Karnoto. (2003). Mengenal Analisis Tes. Bandung. UPI.
Khaerudin. (2015). Analisis kualitas instrumen tes hasil belajar. Jurnal Madaniyah, 2(1), 125–140.
Kusnani, Muldayanti, N. D., & Rahayu, H. M. (2016). Analisis Butir Soal Ulangan Akhir Semester Ganjil Pada Mata Pelajaran Biologi Kelas X Mia Sma Negeri 1 Sungai Raya Tahun Ajaran 2014/2015. Jurnal Bioeducation, 3(2), 42–52. https://doi.org/10.29406/185
Idrus. (2019). Evaluasi Dalam Proses Pembelajaran 1. Evaluasi Dalam Proses Pembelajaran, 9(2), 920-935.
Mahmud Alpusari. (2014). Analisis Butir Soal Konsep Dasar Ipa 1 Melalui Penggunaan Program Komputer Anates Versi 4.0 for Windows. Jurnal Primary Program Studi Pendidikan Guru Sekolah Dasar Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan Universitas Riau, 3(2), 106-115. https://doi.org/10.33578/jpfkip.v3i2.2501
Melandi Wimudi, Sa’diatul Fuadiyah, Zulyusri, Helsa Rahmatika, A. (2022). Pengembangan E-Lkpd Bernuansa Esq (Emotional Spiritual Quotient) Pada Materi Protista Kelas X Sma. Bioilmi: Jurnal Pendidikan, 8(2), 78–90. https://doi.org/10.19109/bioilmi.v8i2.13938
Mustaqim, H. S. (2024). Analisis Butir Soal Pas Matematika Peminatan: Daya Pembeda, Tingkat Kesukaran, Dan Kualitas Pengecoh. Al-‘Adad: Jurnal Tadris Matematika, 3(1), 44–56.
Pahri, E. D. (2021). Validitas Dan Tingkat Reliabilitas Soal Buatan Pilihan Ganda Tes Sumatif Siswa Kelas Xi Akl 3 Smk Negeri 4 Pekanbaru. Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, Universitas Riau Pendahuluan, 1–9.
Phafiandita, A. N., Permadani, A., Pradani, A. S., & Wahyudi, M. I. (2022). Urgensi Evaluasi Pembelajaran di Kelas. JIRA: Jurnal Inovasi Dan Riset Akademik, 3(2), 111–121. https://doi.org/10.47387/jira.v3i2.262
Rahmasari, D., & Ismiyati. (2016). Analisis Butir Soal Mata Pelajaran Pengantar Administrasi Perkantoran. Economic Education Analysis Journal, 5(1), 317–330. http://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/eeaj
Restiyawati, Wayan Suama, P. S. (2020). Analisis tingkat kesukaran dan daya pembeda soal ulangan biologi jurusan MIA MAN 1 Buton Selatan. Suparyanto Dan Rosad (2015, 5(3), 248–253.
Sari, L. Y. (2013). Analisis Proses Pembelajaran Biologi Pada Materi Protista Di Kelas X SMA Negeri 1 Batang Anai Kabupaten Padang Pariaman. Prosiding Semirata FMIPA Universitas Lampung, 53–58.
Sodikin, & Gumiandari, S. (2022). Analisis SWOT Mutu Evaluasi Pembelajaran. JDMP (Jurnal Dinamika Manajemen Pendidikan), 6(1) 59-69. https://doi.org/10.26740/jdmp.v6n1.p59-69
Ulfah Zahiroh, P. S. R. (2021). Analisis Kualitas Butir Soal Pilihan Ganda Mata Pelajaran Kimia Pada Ujian Akhir Semester (Uas) Kelas Xi Man 2 Kepulauan Meranti. Jedchem (Journal Education and Chemistry), 3(1), 11–20. https://doi.org/10.36378/jedchem.v3i1.780
Warju, Sudirman Rizki Ariyanto, Soeryanto, R. A. T. (2020). Analisis Kualitas Butir Soal Tipe Hots Pada Kompetensi Sistem Rem Di Sekolah Menengah Kejuruan. Jurnal Pendidikan Teknologi Dan Kejuruan, 17(1), 95-104. https://doi.org/10.23887/jptk-undiksha.v17i1.22914
Wiguna, S., Syaukani, & Ananda, R. (2018). Kemampuan Guru PAI Merancang Tes (Analisis Aplikasi Anates Ganda Di Sekolah SMA Negeri 1 Hinai). Edu Riligia, 2(1), 1–10.
Wiwik Sulistyawati, Wahyudi, S. T. (2022). KADIKMA : Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika. KADIKMA: Jurnal Matematika Dan Pendidikan Matematika, 13(1), 67–72.