Hubungan antara Konsep Diri dengan Perilaku Konsumtif terhadap Pakaian pada Siswa Kelas IX SMA Muhammadiyah 1 Palembang

Main Article Content

Oktarina Moulina
Dwi Despiana

Abstract




This study aims to determine the relationship between self-concept and consumptive behavior in class XI students of SMA Muhammadiyah 1 Palembang totaling 172 students. Data collection uses a self-concept scale and a consumptive behavior scale. This study uses correlational quantitative methods with pearson's product moment analysis. The results of the study revealed that there was a significant negative relationship between self-concept and consumptive behavior in Class XI SMA Muhammadiyah 1 Palembang, this was evidenced by the correlation coefficient r= -0.464 (p<0.01), meaning that the lower the self-concept, the higher the self- concept. high consumptive behavior, on the contrary, the higher the self-concept, the lower the consumptive behavior in students.


Article Details

How to Cite
Hubungan antara Konsep Diri dengan Perilaku Konsumtif terhadap Pakaian pada Siswa Kelas IX SMA Muhammadiyah 1 Palembang. (2021). Indonesian Journal of Behavioral Studies, 1(4), 461-472. https://doi.org/10.19109/ijobs.v1i4.11914
Section
Vol. 1, No. 4, December 2021

How to Cite

Hubungan antara Konsep Diri dengan Perilaku Konsumtif terhadap Pakaian pada Siswa Kelas IX SMA Muhammadiyah 1 Palembang. (2021). Indonesian Journal of Behavioral Studies, 1(4), 461-472. https://doi.org/10.19109/ijobs.v1i4.11914

References

Abrori, U. S. (2019). Body Image. Tangerang: PT. Sahabat Alter Indonesia.

Alhamdu. (2017). Kontruksi Tes : Teori dan Aplikasi. Palembang: NoerFikri Offset.

Anas, M. (2014). Psycologi Menuju Aplikasi Pendidikan. Pustaka Education .

Azwar, S. (2015). Penyusunan Skala Psikologi (II). Y ogyakarka: Pustaka Pelajar.

Azwar, S. (2017). Metode Penelitian Psikologi. Y ogyakarta: Pustaka Pelajar.

Bawono, R. A. (2016). Hubungan Antara Konsumtif Pada Produk X Dengan Citra Diri Remaja Putri. Jurnal Mediapsi, 2(1), 45-50.

Daud, M. (2003). Pendidikan Agama Islam . Jakarta: Grafindo Persada.

Familia, P. (2006). Konsep Diri Positif : Menentukan Prestasi Anak . Yogyakarta: Kanisius.

Feldman, D. E. (2014). Menyelami Perkembangan Manusia . Jakarta: Selemba Humanika.

Frederic Guay, S. L. (2004). Acedemic Self-Concept And Aducational Attainment Level:A Ten-Year Longitudinal Study. 1-17.

Ghoffar, M. A. (2003). Tafsir Ibnu Katsir Jilid 2, 3, 4 dan 5. Bogor: Pustaka Imam asy-Syafi’i.

Ghoffar, M. A. (2004). Tafsir Ibnu Katsir Jilid 6 dan 7. Bogor: Pustaka Imam asy-Syafi’i.

Ghoffur, M. A. (2005). Tafsir Ibnu Katsir Jilid 8. Bogor: Pustaka Imam asy- Syafi’i.

Ghufron, M. N. (2012). Teori-teori Psikologi. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media.

Hurlock, E. B. (1980). Psikologi Perkembangan . Jakarta: Erlangga.

Indrawati, B. C. (2018). Hubungan Antara Konsep Diri Dengan Perilaku Konsumtif Terhadap Pakaian Pada Siswi Kelas XI SMAN 1 PATI . Jurnal Empati, 7(4), 60-66.

Mahadi, L. P . (2018). Psikologi Komunikasi . Y ogyakarta: Deepublish.

Mangkunegara, A. (2012). Perilaku Konsumen . Bandung : PT Refika Aditama.

Minor, J. C. (2018). Perilaku Konsumen. Jakarta: Erlangga.

Myers, D. G. (2012). Psikologi Sosial (10th ed.). Jakarta: Salemba Humanika.

Santrock, J. W. (2003). Adolescence Perkembangan Remaja . Jakarta : Erlangga.

Sarwono, E. A. (2018). Psikologi Sosial. Jakarta: Salemba Humanika. Setiadi, N. J. (2003). Perilaku Konsumen . Jakarta: Kencana .

Sobur, A. (2003). Psikologi Umum . Bandung : CV Pustaka Setia.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian. Bandung: Alfabeta.

Sulaiman, U. (2010). Al-Asmaul Husna. Jakarta: Qitshi Perss.

Sunyoto, D. (2014). Konsep Dasar Riset Pemasaran & Perilaku Konsumen. Yogyakarta: CAPS.

Thalib, S. B. (2010). Psikologi Pendidikan Berbasis Analisis Empiris Aplikatif. Jakarta: Kencana.

Walgito, B. (2011). Teori-teori Psikologi Sosial . Yogyakarta: Andi Offset.