Analisis kemampuan komunikasi matematis siswa dalam pembelajaran tatap muka (PTM) terbatas pada masa pandemi Covid-19
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows:
- The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal.
- The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal.
- The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Amir, Z., & Risnawati, R. (2015). Psikologi pembelajaran matematika. In Aswaja Pressindo. Yogyakarta: Aswaja Pressindo.
Ariawan, R., & Nufus, H. (2017). Hubungan kemampuan pemecahan masalah matematis dengan komunikasi matematis siswa. Jurnal Theorems, 1(2), 82–91.
Handayani, D., Hadi, D. R., Isbaniah, F., Burhan, E., & Agustin, H. (2020). Penyakit Virus Corona 2019. Jurnal Respirologi Indonesia, 40(2), 119–128. https://doi.org/10.36497/jri.v40i2.101
Hendriana, H., Rohaeti, E. E., & Sumarmo, U. (2017). Hard skills dan soft skills matematik siswa. In Bandung: Refika Aditama.
Herdiansyah, H. (2010). Metodologi penelitian kualitatif untuk ilmu-ilmu sosial. In Jakarta: Salemba Humanika.
Hikmawati, N. N., Nurcahyono, N. A., & Balkist, P. S. (2019). Kemampuan komunikasi matematis siswa dalam menyelesaikan soal geometri kubus dan balok. PRISMA, 8(1), 68–79. https://doi.org/10.35194/jp.v8i1.648
Hodiyanto. (2017). Kemampuan komunikasi matematis dalam pembelajaran matematika. AdMathEdu, 7(1), 9–17. https://doi.org/10.12928/admathedu.v7i1.7397
Khaini, F. N. (2017). Kemampuan komunikasi matematis dalam mengubah soal cerita menjadi model matematika pada siswa kelas VIII MTs Darussalam Kademangan Blitar. Briliant: Jurnal Riset Dan Konseptual, 2(4), 459–469. https://doi.org/10.28926/briliant.v2i4.109
Krisnawati, K. (2009). Studi kasus terhadap penyelesaian sistem persamanaan linear dengan eliminasi gauss. Jurnal Dasi, 10(1).
Kula, K., Murniasih, T. R., & Wulandari, T. C. (2019). Kemampuan komunikasi tertulis peserta didik pada materi lingkaran. Jurnal Pendidikan Matematika (Kudus), 2(1), 1–12. https://doi.org/10.21043/jpm.v2i1.6346
Lestari, K. E., & Yudhanegara, M. R. (2015). Penelitian pendidikan matematika. Bandung: Refika Aditama.
Limbong, O. P., Tambunan, W., & Limbong, M. (2021). Kesiapan pelaksanaan pembelajaran tatap muka di SMK Negeri 2 Toraja Utara pada masa pandemi. Jurnal Manajemen Pendidikan, 10(1), 37–45. https://doi.org/10.33541/jmp.v10i1.3265
NCTM. (2000). Principles and standard for school mathematics. Reston, Virginia: The National Council of Teachers of Mathematics, Inc.
Rizqi, A. A. (2016). Kemampuan komunikasi matematis siswa melalui blended learning berbasis pemecahan masalah. PRISMA, Prosiding Seminar Nasional Matematika, 1(1), 191–202.
Siahaan, M. (2020). Dampak pandemi Covid-19 terhadap dunia pendidikan. Jurnal Kajian Ilmiah, 1(1), 73–80. https://doi.org/10.31599/jki.v1i1.265
Wulandari, S., Mirza, A., & Sayu, S. (2014). Kemampuan komunikasi matematis siswa ditinjau dari gaya belajar pada SMA Negeri 10 Pontianak. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwa, 3(9), 1–11.