Pengembangan Alat Peraga PanJarKuBa (Papan Jaring-Jaring Kubus dan Balok) pada Matematika Sekolah Dasar
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows:
- The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal.
- The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal.
- The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Annisah, S. (2014). Alat peraga pembelajaran matematika. Jurnal Tarbawiyah, 11(1), 1–15.
Gusty, S., Nurmiati, Muliana, Sulaiman, O. K., Ginantra, N. L. W. S. R., Manuhutu, M. A., … Warella, S. Y. (2020). Belajar mandiri: Pembelajaran daring di tengah pandemi Covid-19. Yayasan Kita Menulis.
Hamid, M. A., Ramadhani, R., Masrul, Juliana, Safitri, M., Munsarif, M., … Simarmata, J. (2020). Media pembelajaran. Yayasan Kita Menulis.
Hidayat, F., & Muhamad, N. (2021). Model ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation) dalam pembelajaran Pendidikan Agama Islam. JIPAI; Jurnal Inovasi Pendidikan Agama Islam, 1(1), 28–37. https://doi.org/10.15575/jipai.v1i1.11042
Isnawan, M. G., & Wicaksono, A. B. (2018). Model desain pembelajaran matematika. Indonesian Journal of Mathematics Education, 1(1), 47. https://doi.org/10.31002/ijome.v1i1.935
Isnawati. (2011). Meningkatkan pemahaman konsep jaring-jaring bangun ruang dengan menggunakan alat peraga pada siswa SMK. QUANTUM: Jurnal Inovasi Pendidikan Sains, 2(2), 121–128.
Kania, N. (2017). Efektivitas alat peraga konkret terhadap peningkatan visual thinking siswa. THEOREMS (The Original Research of Mathematics), 1(2).
Komariah, S., Suhendri, H., & Hakim, A. R. (2018). Pengembangan media pembelajaran matematika siswa SMP berbasis android. JKPM (Jurnal Kajian Pendidikan Matematika), 4(1), 43. https://doi.org/10.30998/jkpm.v4i1.2805
Netriwati, & Lena, M. S. (2019). Media pembelajaran matematika berbasis. Bandar Lampung: Permata Net.
Nurrita, T. (2018). Pengembangan media pembelajaran untuk meningkatkan hasil belajar siswa. MISYKAT: Jurnal Ilmu-Ilmu Al-Quran, Hadist, Syari’ah Dan Tarbiyah, 3(1), 171. https://doi.org/10.33511/misykat.v3n1.171
Pramono, T. (2017). Mengoptimalkan penggunaan alat peraga dalam setiap kegiatan pembelajaran. Seminar Nasional 2017 “Menjadi Pembelajar Sepanjang Hayat Dengan Literasi Sebagai Upaya Memajukan Pendidikan Anak Bangsa,” 1689–1699.
Putri, L. S., & Pujiastuti, H. (2021). Analisis kesulitan siswa kelas V Sekolah Dasar dalam menyelesaikan soal cerita pada materi bangun ruang. Terampil: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Dasar, 8(1), 65–74. https://doi.org/10.24042/terampil.v8i1.9200
Rahayu, L. D., & Kusuma, A. B. (2019). Peran pendidikan matematika di era globalisasi. Prosiding Sendika, 5(1), 534–541.
Samura, A. O. (2015). Penggunaan media dalam pembelajaran matematika dan manfaatnya. Delta-Pi: Jurnal Matematika Dan Pendidikan Matematika, 4(1), 69–79.
Sari, A. P., Jamaludin, & Hakim, A. R. (2021). Pengembangan alat peraga BACALA (Bangun Datar, Pecahan, Labirin) untuk pembelajaran matematika tingkat Sekolah Dasar. Himpunan: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Matematika, 1(80), 1–10.
Sari, B. K. (2017). Desain pembelajaran model ADDIE dan implementasinya dengan teknik jigsaw. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan, 87–102.