Analisis kemampuan pemahaman konsep materi persamaan bola pada mahasiswa pendidikan matematika di Palu
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows:
- The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal.
- The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal.
- The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Akbar, S. (2013). Instrumen perangkat pembelajaran [Teaching instruments]. Bandung: Rosdakarya.
Alwi, Z., Ernalida, E., & Lidyawati, Y. (2020). Kepraktisan bahan ajar perencanaan pembelajaran berbasis pendidikan karakter dan saintifik. Fon : Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 16(1), 10–21. https://doi.org/10.25134/fjpbsi.v16i1.2312
Alyusfitri, R., Ambiyar, A., Aziz, I., & Amdia, D. (2020). Pengembangan media pembelajaran berbasis Macromedia Flash 8 dengan pendekatan contextual teaching and learning pada materi bangun ruang kelas V SD. Jurnal Cendekia : Jurnal Pendidikan Matematika, 4(2), 1281–1296. https://doi.org/10.31004/cendekia.v4i2.371
Arikunto, S. (2013). Prosedur penelitian : suatu pendekatan praktik (edisi revisi). In Jakarta: Rineka Cipta. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Astari, S. Y., Kesumawati, N., & Misdalina, M. (2021). Development of social arithmetic teaching materials using it-based PMRI approach for SMP students. Jurnal Pendidikan Matematika, 15(2). https://doi.org/10.22342/jpm.15.2.13022.191-202
Crismono, P. C. (2017). Pengaruh outdoor learning terhadap kemampuan berpikir kritis matematis siswa. Junal Pendidikan Matematika Dan Sains, 4(2), 106–113.
Fahmi, S. (2014). Pengembangan multimedia Macromedia Flash dengan pendekatan kontekstual dan keefektifannya terhadap sikap siswa pada matematika. Jurnal Agrisains, 5(2), 90–98. https://doi.org/10.21831/pg.v9i1.9071
Fitri, J., Sarmidin, & Mailani, I. (2019). Pengembangan media pembelajaran Macromedia Flash 8 pada mata pelajaran PAI kelas XI IPS 1 SMA Negeri 1 Gunung Toar kabupaten Kuantan Singingi. Jom Ftk Uniks, 1(1), 23–32.
Handayani, H., Putra, F. G., & Yetri, Y. (2018). Pengembangan media pembelajaran berbasis Macromedia Flash. Jurnal Tatsqif, 16(2), 186–203. https://doi.org/10.20414/jtq.v16i2.160
Hotimah, H., Ermiana, I., & Rosyidah, A. N. K. (2021). Pengembangan multimedia interaktif berbasis Macromedia Flash untuk meningkatkan kemampuan komunikasi matematis. Progres Pendidikan, 2(1), 7–12. https://doi.org/10.24114/jgk.v6i4.38697
Munir, A., Rondli, S., & Su’ad, S. (2022). Media interaktif Match Snail Adventure berbasis permainan edukasi software Macromedia Flash 8 pada mata pelajaran matematika kelas 4 SD. Jurnal Guru Kita PGSD, 6(4), 461–470. https://doi.org/10.24114/jgk.v6i4.38697
Pemimaizita. (2022). Pengembangan e-modul berbasis canva pada pembelajaran matematika di masa pandemik Covid-19 siswa kelas XI MAN 1 Bungo. Mat-Edukasia: Jurnal Pendidikan Matematika, 7(1).
Prawiradilaga, D. S. (2015). Prinsip desain pembelajaran. Jakarta: Kencana.
Prayoga, G. A. N., Heynoek, F. P., & Yudasmara, D. S. (2022). Pengembangan model pembelajaran kebugaran jasmani dengan modifikasi permainan pada siswa kelas VIII. Sport Science and Health, 2(10). https://doi.org/10.17977/um062v2i102020p500-510
Putri, Z. S., & Rakhmawati, F. (2018). Pengaruh multimedia Macromedia Flash terhadap hasil belajar matematika peserta didik pada materi pokok persegi panjang dan persegi kelas VII di MTS Al-Ulum Medan T.P. 2016/2017. AXIOM : Jurnal Pendidikan Dan Matematika, 7(1). https://doi.org/10.30821/axiom.v7i1.1776
Susianingsih, S., Anggraini, R. D., & Suanto, E. (2019). Pengembangan perangkat pembelajaran matematika melalui penerapan model discovery learning pada materi perbandingan untuk siswa kelas VII. Jurnal Online Mahasiswa Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, 2(1), 1–12.
Tessmer, M. (1993). Planning and conducting formative evaluations: Improving the quality of education and training. In Planning and Conducting Formative Evaluations.
Umam, K., & Yudi, Y. (2016). Pengaruh menggunakan software Macromedia Flash 8 terhadap hasil belajar matematika siswa kelas VIII. Kalamatika: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), 84–92. https://doi.org/10.22236/KALAMATIKA.vol1no1.2016pp84-92
Wulandari, T. J., Siagian, S., & Sibuea, A. M. (2019). Pengembangan media pembelajaran dengan aplikasi Macromedia Flash pada mata pelajaran matematika. Jurnal Teknologi Informasi & Komunikasi Dalam Pendidikan, 5(2), 195–210. https://doi.org/10.24114/jtikp.v5i2.12598