Pengembangan e-modul berbantuan Flip Builder berbasis etnomatematika budaya Islam Lokal Kudus Kelas VII
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The requirements that must be met by the author are as follows:
- The author saves the copyright and gives the journal simultaneously with the license under Creative Commons Attribution License which permits other people to share the work by stating that it is firstly published in this journal.
- The author can post their work in an institutional repository or publish it in a book by by stating that it is firstly published in this journal.
- The author is allowed to post their work online (for instance, in an institutional repository or their own website) before and during the process of delivery. (see Open Access Effect).
How to Cite
References
Agustin, E. C., Kusumajanto, D. D., Wahyudi, H. D., & Hidayat, R. (2021). Pengembangan E-modul berbantuan aplikasi Flip Builder pada mata pelajaran marketing (Studi pada kelas x bisnis daring dan pemasaran SMKN 1 Turen). Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Pendidikan, 1(5), 163–171. https://doi.org/10.17977/um066v1i52021p470-478
Dominikus, W. S. (2021). Hubungan etnomatematika adonara dan matematika sekolah: Etnografi matematika di adonara. Malang: Media Nusa Creative.
Larasati, A. D., Lepiyanto, A., Sutanto, A., & Asih, T. (2020). Pengembangan e-modul terintegrasi nilai-nilai Islam pada materi Sistem Respirasi. Pengembangan E-Modul Terintegrasi Nilai-Nilai Islam Pada Materi Sistem Respirasi, 4(1), 1–9. https://doi.org/10.21580/bioeduca.v1i1.4951
Masamah, U. (2018). Pengembangan pembelajaran Matematika dengan pendekatan etnomatematika berbasis budaya lokal Kudus. Jurnal Pendidikan Matematika Kudus, 1(2), 123–144. https://doi.org/10.21043/jpm.v1i2.4882
Nurlaia, S. (2012). Kreasi tumpeng tradisional. Bandung: Demedia.
Pratiwi, J. W., & Pujiastuti, H. (2020). Eksplorasi etnomatematika pada permainan tradisional kelereng. Eksplorasi Etnomatematika Pada Permainan Tradisional Kelereng, 5(2), 1–12. https://doi.org/10.33541/edumatsains.v5i1.1611
Prihatiningtyas, S. (2020). Physics learning bye-module. Fakultas Pertanian.
Ramadhani, R., & Fitri, Y. (2020). Validitas e-modul matematika berbasis EPUB3 menggunakan analisis Rasch Model. Jurnal Gantang, 5(2), Validitas E-Modul Matematika Berbasis EPUB3 Menggu. https://doi.org/10.31629/jg.v5i2.2535
Ratriana, D., Purwoko, R. Y., & Yuzianah, D. (2021). Pengembangan e-modul berbasis etnomatematika yang mengeksplorasi nilai dan budaya Islam untuk siswa SMP. AlphaMath : Journal Of Mathematics Education, 7(1), 11–19. https://doi.org/10.30595/alphamath.v7i1.8498
Rindaryati, N. (2021). E-modul counter berbasis Flip Pdf pada mata pelajaran Penerapan Rangkaian Elektronika. Jurnal Imiah Pendidikan Dan Pembelajaran, 5(2), 192–199. https://doi.org/10.23887/jipp.v5i2
Rohmatin, T. (2020). Etnomatematika permainan tradisional congklak sebagai teknik belajar matematika. Prosiding Konferensi Ilmiah Dasar, 144–150. Madiun: Universitas PGRI Madiun.
Sa’adah, N., Haqiqi, A. K., & Malasari, P. N. (2021). Etnomatematika gerakan Tari Kretek Kudus pada pembelajaran Matematika. Algoritma Journal of Mathematics Education, 3(1), 58–71. https://doi.org/10.15408/ajme.v3i1.20544
Sandri, E., & Mailani, E. (2021). Pengembangan e-modul bercirikan etnomatematika Suku Simalungun berbasis HOTS pada materi Bangun Datar kelas IV SDN 098167. JS (Jurnal Sekolah), 5(4), 78–86. https://doi.org/10.24114/js.v5i4.28259
Sugiyono, S. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Triyono, S. (2021). Dinamika penyusunan modul. In Dinamika Penyusunan Modul. Indramayu: Penerbit Adab.
Ula, Ii. R., & Fadila, A. (2018). Pengembangan e-modul berbasis Learning Content Development System pokok bahasan pola bilangan SMP. Desimal: Jurnal Matematika, 1(2), 201–207. https://doi.org/10.24042/djm.v1i2.2563
Ummi, K. K., & Erita, Y. (2021). Pengembangan modul berbasis digital menggunakan Aplikasi Flip Pdf Profesional pada pembelajaran tematik terpadu di kelas V Sekolah Dasar. Journal of Basic Education Studies, 4(1), 3085–3099.
Utami, R. E., Nugroho, A. A., Dwijayanti, I., & Sukarno, A. (2018). Pengembangan e-modul berbasis etnomatematika untuk meningkatkan kemampuan pemecahan masalah. JNPM (Jurnal Nasional Pendidikan Matematika), 2(2), 268–283. https://doi.org/10.33603/jnpm.v2i2.1458
Wulandari, S., Octaria, D., & Mulbasari, A. S. (2021). Pengembangan e-modul berbantuan aplikasi flip pdf builder berbasis contextual teaching and learning. JNPM (Jurnal Nasional Pendidikan Matematika), 5(2), 389–402. https://doi.org/10.33603/jnpm.v5i2.4628
Yunianto, T., Negara, H. S., & Suherman, S. (2019). Flip Builder: Pengembangannya pada media pembelajaran matematika. Terampil: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Dasar, 6(6), 115–127. https://doi.org/10.24042/terampil.v6i2.5056