Meyakini Qadha’ dan Qadar dalam Al-Qur’andan Relevansinya dengan Ketenangan Jiwa
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work
How to Cite
References
Achmad, Nur Rofiq. “Nilai-Nilai Pendidikan Islam Dalam Buku Menjadi Pemuda Bertauhid Berakhlak Berprestasi Karya Ahmad Rifa’i Rif’an Dan Relevansinya Dengan Pembelajaran.” UIN Prof. KH Saifuddin Zuhri, 2022.
Adil, Ahmad, Yunita Liana, Rini Mayasari, Annastasia Sintia Lamonge, Rida Ristiyana, Fahmy Rinanda Saputri, Irma Jayatmi, Eka Budi Satria, Angga Aditya Permana, and Moh Mujibur Rohman. “Metode Penelitian Kuantitatif Dan Kualitatif: Teori Dan Praktik.” Jakarta: Get Press Indonesia, 2023.
Aida, Meliyanti, and Jurusan Tasawuf Dan Psikoterapi. “Konsep Sabar Dalam Perspektif Imam Al-Ghazali Dan Relevansinya Dengan Kesehatan Mental.” Undergraduate, Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang, 2021.
Akbar, Muhammad Fauzan, Ujang Rohman, Shalahudin Ismail, Nabila Sevsenia Putri Utami, and Selvina Elsyafitri. “Resiliensi Psikologis Dalam Cobaan: Kajian Dari Surat Al-Baqarah Ayat 286 Dan Implikasinya Dalam Kehidupan.” Journal of Psychology Students 3, no. 1 (2024): 1–12.
Amin, Nasihun. “Teologi Islam Transformatif,” n.d.
Amiruddin, M. “Takdir Dalam Al-Qur’an.” Al-Kauniyah 2, no. 2 (2021): 1–12.
Azzuhri, Mokhammad Saifuddin, Amir Mahmud, Wiwin Ainis Rohtih, and Nyoko Adi Kuswoyo. “Pandangan Al-Qur’an Terhadap Persepsi Istilah Hari Sial Masyarakat Desa. Mojorejo Kec. Pungging Kab. Mojokerto.” Al-Qolamuna: Journal Komunikasi Dan Penyiaran Islam 1, no. 3 (2024): 28–48.
Bastari, Ahmad. “Pesan-Pesan Al-Qur’an Untuk Ulul Albab: Studi Tematik Dengan Pendekatan Munasabah”. Jurnal Semiotika-Q: Kajian Ilmu al-Quran dan Tafsir 4, no. 2 (September 1, 2024): 589–606. https://doi.org/10.19109/jsq.v4i2.24480.
Broto, Karya Hasto. “Nilai-Nilai Pendidikan Islam Dalam Film Jembatan Pensil,” n.d.
Burhanuddin, Burhanuddin. “Zikir Dan Ketenangan Jiwa (Solusi Islam Mengatasi Kegelisahan Dan Kegalauan Jiwa).” Jurnal Mimbar: Media Intelektual Muslim Dan Bimbingan Rohani 6, no. 1 (2020): 1–25.
Dikla, M Fathi, Abdul Rasyid Ridho. “Qadha Dan Qadar Manusia Dalam Al-Qur’an”. el-Umdah 7, no. 1 (2024). https://doi.org/10.20414/elumdah.v7i1.9899.
Febriyani, Nur, and Muhammad Putra Dinata Saragi. “Analisis Kondisi Psikologis Orang Tua Tunggal Yang Memiliki Anak Disabilitas.” Jurnal EDUCATIO: Jurnal Pendidikan Indonesia 10, no. 1 (2024): 285–93.
Feisal, Jusuf A. Reorientasi Pendidikan Islam. Gema Insani, 1995.
Hakim, Lukman Nul, Eko Zulfikar, and Abdul Kher. “Belajar Al-Qur’an Di Era Disrupsi: Peluang, Tantangan Dan Solusi”. Jurnal Semiotika-Q: Kajian Ilmu al-Quran dan Tafsir 4, no. 2 (August 15, 2024): 522–534. https://doi.org/10.19109/jsq.v4i2.24326.
Kharisma, RidhaStudi fenomenologi dalam menghadapi quarter-life crisis pada fresh graduate psikologi universitas jambi. “Studi Fenomenologi Dalam Menghadapi Quarter-Life Crisis Pada Fresh Graduate Psikologi Universitas Jambi.” Universitas Jambi, 2023.
Musibah, Ujian D A N. “Penafsiran Al-Azhar Pada Al-Quran Surat Al-Baqarah Ayat 153-157 Serta Implementasinya Dalam Kesabaran Menghadapi,” n.d.
Mustajidah, Mustajidah, and Mutia Hudjah. “Self-Acceptance Pada Klien Hiv/Aids Di ‘Kapeta Foundation.’” Jurnal Kesehatan 10, no. 1 (2024): 14–38.
Nawawi, H Rif’at Syauqi. Kepribadian Qur’ani. Amzah, 2024.
Pamungkas, M Imam. Akhlak Muslim Modern: Membangun Karakter Generasi Muda. Marja, 2023.
Rajab, Khairunnas. Psikoterapi Islam: Fiqh Dan KHI. Amzah (Bumi Aksara), 2021.
Rakhmat, Jalaluddin. Islam Aktual. Mizan Publishing, 2021.
Ramadan, Willy. “Materialisme Dan Islam.” Nizham Journal of Islamic Studies 10, no. 1 (2022): 110–21.
Rizky, Panji. “Dampak Sholawat Simtudduror Terhadap Ketenangan Jiwa Pada Jama’ah Pondok Pesantren Daarul Ishlah Karang Anyar Kecamatan Jati Agung Lampung Selatan.” UIN Raden Intan Lampung, 2024.
Sabrina, Anisa. “Kontekstualisasi Halu’a Dan Jazu’a Dalam Iman Qadha’ Dan Qadar: Perspektif Al-Qur’an.” Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau, 2024.
Samsiah, Nurul Huda. “Konsep Qadha’ Takdir Dan Ikhtiar.” NU Online, 2018, 1.
Saumantri, Theguh. “Konstruksi Nilai-Nilai Moderasi Beragama Dalam Perspektif Filsafat Agama.” Substantia: Jurnal Ilmu-Ilmu Ushuluddin 24, no. 2 (2022): 164–80.
Sholikah, Zairotus. “Penggunaan Metode Neuro Linguistic Programming Teknik Meta Model Dalam Meningkatkan Khusnudzan Pasien Terhadap Penyakit.” UIN Walisongo Semarang, 2021.
Simangunsong, Ali Abdurahman. “Konsep Pengendalian Diri Filsafat Stoikisme Dalam Perspektif Al-Qur’an.” UIN Ar-Raniry Banda Aceh, 2024.
Suherni, Suherni, Fadholy Hakim, Nurlaila Nurlaila, and Repa Hudan Lisalam. “Tenang Dalam Perspektif Hadis.” Mutiara: Jurnal Penelitian Dan Karya Ilmiah 2, no. 4 (2024): 71–89.
Utama, H Prasetya. Membangun Pendidikan Bermartabat. Rasibook, 2018.
Wahid, Abdul. Mendidik Buah Hati Dengan Hati: Dari Pedagogi Nabawi Hingga Montessori. DIVA PRESS, 2023.
Winarti, Dwi, and Zennanta Agustia. “The Role of Dhikr in Improving Psychological Well-Being Through Islamic Spirituality Counselling.” In Proceedings Of International Conference On Islamic Counseling Studies (ICONICS), 1:13–22, 2024.