RELEVANSI PEMIKIRAN IKHWAN AL-SHAFA BAGI PENGEMBANGAN DUNIA PENDIDIKAN

Main Article Content

Furqon Syarif Hidayatullah

Abstract

Ikhwan Al-Shafa is a wellknown person in education. His theory of education is very relevant to recent theory of education. He also proposed the aim of education, law of learning curricullum, method of teaching-learning and the profile of education and student.

Article Details

How to Cite
Hidayatullah, F. S. (2013). RELEVANSI PEMIKIRAN IKHWAN AL-SHAFA BAGI PENGEMBANGAN DUNIA PENDIDIKAN. Ta’dib: Jurnal Pendidikan Islam, 18(01), 43-55. https://doi.org/10.19109/td.v18i01.38
Section
Article

How to Cite

Hidayatullah, F. S. (2013). RELEVANSI PEMIKIRAN IKHWAN AL-SHAFA BAGI PENGEMBANGAN DUNIA PENDIDIKAN. Ta’dib: Jurnal Pendidikan Islam, 18(01), 43-55. https://doi.org/10.19109/td.v18i01.38

References

Al-Rasyidin dan Samsul Nizar. 2005. Filsafat Pendidikan Islam. Jakarta: Ciputat Press.

Arifin, H. M. 1996. Filsafat Pendidikan Islam, Jakarta: Bumi Aksara.

Hafhiduddin, Didin dan Hendri Tanjung. 2003. Manajemen Syariah dalam Praktek. Jakarta: Gema Insani.

Langgulung, Hasan. 2003. Asas-Asas Pendidikan Islam. Jakarta: Al-Husna Baru.

Nakonteen, Mehdi. 2003. Kontribusi Islam atas Dunia Intelektual Barat. Surabaya : Risalah Gusti.

Nata, Abuddin. 2004. Sejarah Pendidikan Islam. Jakarta: Grafindo.

-------------------. 2005. Filsafat Pendidikan Islam. Jakarta: Gaya Media.

Ramayulis, dan Samsul Nizar. 2005. Ensiklopedi Tokoh Pendidikan Islam. Ciputat: Quantum Teaching.

Syaifudin. 2005. Percikan Pemikiran Al-Ghazali. Bandung: Pustaka Setia.