STANDARD ANALYSIS OF TEACHERS AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Main Article Content

Sayid Habiburrahman

Abstract

Public awareness of the importance of early childhood education is getting better with the emergence of various forms of diverse early childhood institutions. This phenomenon is very interesting to continue to develop early childhood education program. This consciousness departs from understanding the purpose of early childhood education programs that facilitate the optimal growth and development of children in accordance with the norms and values. Through proper educational programs, the child will be Able to develop all potentials, from the physical aspect, social, moral, emotional, personality and the other aspects.

Article Details

How to Cite
Habiburrahman, S. (2016). STANDARD ANALYSIS OF TEACHERS AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION. Ta’dib: Jurnal Pendidikan Islam, 20(2), 243-262. https://doi.org/10.19109/td.v20i2.79
Section
Article

How to Cite

Habiburrahman, S. (2016). STANDARD ANALYSIS OF TEACHERS AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION. Ta’dib: Jurnal Pendidikan Islam, 20(2), 243-262. https://doi.org/10.19109/td.v20i2.79

References

Asmani, Jamal. Ma’mar. (2009). Manajemen Strategi Pendidikan Anak Usia Dini. Jogjakarta: Diva Press.

Bere, Sigiranus Marutho. (2013). “Gaji PAUD di TTU Memperihatinkan”, 2013/ http://kompas.com./ 29 Mei.

Dunn, William N. (2003). Pengantar Analisis Kebijakan Publik, Edisi Kedua, Yogyakarta: Gadjah Mada University Press, cet. V

Hasan, Maimunah. (2009). Pendidikan Anak Usia Dini. Yogjakarta: Diva Press.

http://regional.kompas.com/ 1 Juni 2013

http://www.satunews.com/read/20034/2013/03/20/maret-2013--hdi-indonesia naik-tiga-peringkat--html/ 29 Mei 2013

http://paud-tk-kis.blogspot.com/2012/10/guru-paud-harus-sering-ikut-diklat.html/ 5 April 2013

Jefriando, Maikel. (2013). “Anggaran Pendidikan Naik ke Mana Larinya?” 2013. http://detik. com/ finance/ 28 Mei 2013

Kamilah, Nisa’ul. (2008). http://camillachisni.blogspot.com/ 1 April 2013

Kurniasih, Tri Wahyuni. (2013). ” Mengoptimalkan Fungsi KKG”. Kedaulatan Rakyat. Jumat, 10 Mei.

Mutiah, Diana. (2010). Psikologi Bermain Anak Usia Dini, Jakarta: Kencana.

Nugroho, R. (2008). Kebijakan Pendidikan Yang Unggul, Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Partini, (2010). Pengantar Pendidikan Anak Usia Dini, Yogyakarta: Grafindo Litera Media.

Peraturan Menteri Pendidikan Nasional No. 16 tahun 2007 tentang standar Kualifikasi Akademik dan Kompetensi Guru.

Peraturan Menteri Pendidikan Nasional No. 58 tahun 209 tentang Standar Pendidikan Anak Usia Dini.

Rahman, Hibana S. (2002). Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini, Yogyakarta: PGTKI Press.

Sobri, Ali. (2012). “Konferensi Internasional Anak Usia Dini digelar”, 2012. http://edukasi.kompas.com/

Suyadi. (2011). Manajemen PAUD. Pustaka Pelajar: Yogyakarta.

Tilaar, H. A. R. dan Riant Nugroho. (2009). Kebijakan Pendidikan, Yogyakarta: Pustaka Pelajar, cet. II

Undangundang Republik Indonesia No. 14 tahun 2005 tentang Guru dan Dosen.

Undang-undang Republik Indonesia No. 20 tahun 2003 tentang SISDIKNAS.

Usaman, Moh Uzer. (1999). Menjadi Guru Profesional. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Wahyu. (2012). “Peningkatan Profesionalisme Kinerja Guru PAUD melalui PKG PAUD”. http://www.indepnews.com/ 15 Mei 2013