Analysis of Needs for Development of Learning Media UNO Spin Cards Digestive System Materials for High School Students
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
-
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges and earlier and greater citation of published work.
Bio Ilmi: Jurnal Pendidikan by http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/bioilmi is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
How to Cite
References
Adriyani, K. P., Wisanti dan Isnawati. (2016). Pengembangan Monopoli Protista sebagai Media Permainan Edukatif. E-Journal Unesa. 5(3): 460-466.
Aisyah, N., ‘Aini, K., Syarifah, S., Wicaksono, A., Hapida, Y., Habisukan, U., Nurokhman, A., Lestari, W., Oktiansyah, R., & Armanda, F.(2022). Menganalisis Kemampuan Pemecahan Masalah Peserta Didik Kelas XI Menggunakan Model Problem Based Learning. Bioilmi: Jurnal Pendidikan, 8(1), 60-66.
Arikunto, S., & Jabar, C. (2010). Evaluasi Program Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara
Aydin, S. (2016). To What Extent Do Turkish High Scool Students Know About Their Body Organs And Organ Systems?. International Journal Of Human Sciences. 13(1).
Dewi, D.A., Mulyana, A., Ulfa, K., Riswanda, J., Handayani, T., Wicaksono, A., Engga Maretha, D., Miftahussa’adiah, M., Sariwulan, M., Putri Anggun, D., Fuadiyah, S., Rahmawati, D., & Destiansari, E. (2021). Validitas Pengembangan Media Pembelajaran Monopoli Pada Materi Jaringan Hewan Kelas XI Di SMA. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Biologi, 4(1), 94–103.
Estiani, W., Arif W., Sarwi. (2015). Pengembangan Media Permainan Kartu UNO untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep dan Karakter Siswa Kelas VIII Tema Optik. Unnes Science Education Journal. 4(1): 711.
Najiah, A dan Panggabean E, M. (2021). Pengembangan Media Permainan Kartu Uno Spin Matematika Untuk Pembelajaran Matematika Materi Bentuk Aljabar Pada Siswa SMP. Jurnal Nasional Holistic Science. 1(2): 96-102.
Laksono, P., Wicaksono, A., & Habisukan, U. H. (2022). Pendampingan Pemanfaatan Simulasi PhET Sebagai Media Interaktif Virtual Laboratorium Di Mts Tarbiyatussibyan. Jurnal Anugerah, 4(2), 179–192. https://doi.org/10.31629/anugerah.v4i2.4843
Rahmawati, R., Muhammad M., Milla L. (2018). Peran Permainan Kartu UNO dalam Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis Siswa. Jurnal Prodi Pendidikan Biologi. 9(2): 64-75.
Rusman. (2017). Belajar dan Pembelajaran : Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana.
Purwanto, Sari, I.M dan Husna,. (2017). Implementasi Permainan Monopoli Fisika Sebagai Media Pembelajaran dalam Pembelajaran Kooperatif Tipe TGT Untuk meningkatkan Prestasi Belajar dan Mengetahui Profil Kemampuan Berpikir Kritis Siswa SMP. Jurnal Pengajar MIPA. 1(1): 69-76.
Sapriyah. (2019). Media Pembelajaran Dalam Proses Belajar Mengajar. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan FKIP Universitas Sultan Ageng Tirtayasa. 2(1): 470 – 477.
Wulandari, A., Salsabila, A., Cahyani, K., Nurazizah, T., & Ulfiah, Z. (2023). Pentingnya Media Pembelajaran dalam Proses Belajar Mengajar. Journal on Education, 5(2), 3928-3936.