MULTIDISIPLINER DALAM PEMBELAJARAN IPS
Main Article Content
Abstract
The scientific method consists of a series of activities which include: the introduction and formulation of the problem, gathering relevant information, formulating a hypothesis, experimentation and publication or dissemination of scientific informasi.Revolusi is a process of transition from the old paradigm of the new keparadignia. With this paradigm shift perspective scientists to determine the problem, define the methods and techniques, and drawing conclusions on the fact alarn will be different than before. Learning from criticism that was developed by the scientific revolution of Popper and Thomas Kuhn, a positive attitude towards rejection and learn as much as possible of the rejection, we should mainly engaged in research, education, and academia should be ready in criticism and too ready to criticize. Besides learning from the rejection was not a bad thing, but it will spur us to produce better. Here we will be tested, if we are prepared to dissent, dissent is not something that is forbidden, but it is a blessing. Says a proverb, a clash that opinion would sprinkle the truth, as long as the goal is not just disagree, but to work together to find the truth.
Article Details
How to Cite
Samiha, Y. T. (2019). MULTIDISIPLINER DALAM PEMBELAJARAN IPS. Conciencia, 16(1), 21-32. https://doi.org/10.19109/conciencia.v16i1.3411
Section
Artikel
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
How to Cite
Samiha, Y. T. (2019). MULTIDISIPLINER DALAM PEMBELAJARAN IPS. Conciencia, 16(1), 21-32. https://doi.org/10.19109/conciencia.v16i1.3411