IMPLEMENTASI PAKEM PADA PELAJARAN BAHASA ARAB DI SEKOLAH DASAR ISLAM TERPADU AL-FURQON PALEMBANG
Main Article Content
Abstract
The implementation of PAKEM in Arabic lesson in integrated Islam primary school Al-Furqan of Palembang implemented in the indicator. This could be seen from the implementation of indicators on active learning, creative, effective and fun in learning Arabic language. Implication of PAKEM on Arabic lesson in integrated Islam primary school Al-Furqan of Palembang, even in the facility, learning tool, learning infrastructure, learning resources, instructional media, environmental regulation, the classroom setting, activities and the learning environment had created a fun learning atmosphere. In PAKEM, having advantages and disadvantages in Arabic language learning in integrated Islam primary school Al-Furqan of Palembang. It was seen from the advantages that it could give a freedom in learning, and made the classroom atmosphere which was dynamic and alive. Where each teacher and student were equally active. While the weakness of PAKEM was the teachers had not been able to always be active and teachers also had not been able to condition the class as well. And teachers did not understand the character of the students.
Article Details
How to Cite
Andriyanto, A. (2019). IMPLEMENTASI PAKEM PADA PELAJARAN BAHASA ARAB DI SEKOLAH DASAR ISLAM TERPADU AL-FURQON PALEMBANG. Conciencia, 16(1), 123-134. https://doi.org/10.19109/conciencia.v16i1.3416
Section
Artikel
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
How to Cite
Andriyanto, A. (2019). IMPLEMENTASI PAKEM PADA PELAJARAN BAHASA ARAB DI SEKOLAH DASAR ISLAM TERPADU AL-FURQON PALEMBANG. Conciencia, 16(1), 123-134. https://doi.org/10.19109/conciencia.v16i1.3416