STRATEGI PEMASARAN JASA PENDIDIKAN (ANALISIS PENGEMBANGAN MADRASAH)
Main Article Content
Abstract
The existence of Islamic School in the context of national education had not shown to the quality expected in every province there were Islamic schools (State) were built and managed specifically to be a superior Islamic schools. But other Islamic schools that were not built and managed specifically still cannot compete optimally. A form of competition was the quality, integrity, credibility and accountability in the eyes of the community and parents. Islamic schools were still viewed as "an alternative educational institution" which prepared their vacant locals for students who failed to compete at another schools. In connection with it (in order to improve the competitiveness of Islamic schools) might be tried to use marketing models of the industry by market logic approach.
Article Details
How to Cite
Nazarudin, M. (2019). STRATEGI PEMASARAN JASA PENDIDIKAN (ANALISIS PENGEMBANGAN MADRASAH). Conciencia, 16(2), 39-54. https://doi.org/10.19109/conciencia.v16i2.3422
Section
Artikel
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
How to Cite
Nazarudin, M. (2019). STRATEGI PEMASARAN JASA PENDIDIKAN (ANALISIS PENGEMBANGAN MADRASAH). Conciencia, 16(2), 39-54. https://doi.org/10.19109/conciencia.v16i2.3422