PERAN PENGGUNAAN INSTAGRAM PERUMDA TIRTA MUSI SEBAGAI MEDIA INFORMASI PELANGGAN

Main Article Content

Julia Nikita Safrina
Julia Nikita Safrina
Rahma Santi Zinaida

Abstract

Instagram is a social media that is used by its users as a social resource for sharing information in the form of photos, videos and captions. One of the companies that has Instagram is Perumda Tirta Musi Palembang. With Instagram costumers can easly get information, required in complete and practical manner. The problem identified is the role of using Perumda Tirta Musi’s Instagram as a customer information. Where the data collection technique in this study used observation, documentation and interview data. The data used were analyzed qualitatively. The result in this study indicate that Perumda Tirta Musi Palembang’s Instagram social media provides convenience benefits for providing as well as being a media information for Perumda Tirta Musi’s Customer.

Article Details

How to Cite
PERAN PENGGUNAAN INSTAGRAM PERUMDA TIRTA MUSI SEBAGAI MEDIA INFORMASI PELANGGAN. (2024). JSIKOM, 3(2). https://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/jsikom/article/view/19165
Section
Articles

How to Cite

PERAN PENGGUNAAN INSTAGRAM PERUMDA TIRTA MUSI SEBAGAI MEDIA INFORMASI PELANGGAN. (2024). JSIKOM, 3(2). https://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/jsikom/article/view/19165

References

Cangara, Hafied H. 2006. Pengantar Ilmu Komunikai. Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.

Dictio.id. Januari 2017. Fariba Ayuningtyas Setiawan. Teori Computer-Mediated Communication. Diakses tanggal 22 Januari 2023, dari https://www.dictio.id/t/apa-yang-dimaksud-dengan-teori-computer-mediated-communication-dalam-ilmu-komunikasi/4369

Effendy, Onong Uchjana. 2003. Ilmu, Teori dan Filsafat Komunikasi.Bandung : PT Citra Aditya Bakti.

Hamid, Sanusi dan Wekke, Ismail Suwardi. 2021. PENGANTAR FILSAFAT ILMU.Sorong: Bintang Pustaka Madani.

Indasari, F., & Sari, S. (2021). Inovasi Branding Walikota Bengkulu. Seminar Ilmu-Ilmu Sosial, 43–50–43–50. https://proceeding.unived.ac.id/index.php/siis/article/view/109

Jufrizal, & Indasari, F. (2021). KOMUNIKASI PERSUASIF ANTARA GURU DAN SISWA (PENELITIAN DI MAN 1 PIDIE JAYA). Jurnal Tabayyun, 2(02), 1–13. http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/tabayyun/article/view/11595

Kompasiana.com. 21 Agustus 2018 Media Baru dan Teknologi Baru. Diakses tanggal 31 Juli 2023, dari https://www.kompasiana.com/verinacornelia1703/5b7b1087bde5757a381cbca5/media-baru-dan-teknologi-baru-new-media-and-new-technologies

Littlejohn, Stephen W & Karen A. Foss. 2009. Theories Of Human Communication. Jakarta Selatan : Salemba Humanika

Mulyana, Deddy. 2006. Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Munawaroh, S., Aprianti, R., & Hati, putri C. (2022). Persuasive Communication Between Counselors and PLHIV in VCT Services at Puskesmas Dempo Palembang. JSIKOM, 1(01), 70–76. https://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/jsikom/article/view/12552

Nur Syafitri, & Badaruddin Azarkasyi. (2022). A Communication Management In Overcoming Revenue Uncertainty In The Application Of The Weighbridge Vina System At Pt. Bgr Logistics Indonesia Palembang Branch. Jurnal Prodi Ilmu Komunikasi, 1(02), 34–43. http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/jsikom/article/view/14154

Pakarkomunikasi.com. 18 April 2017. Teori Uses & Gratifictaion. Diakses tanggal 21 Januari 2023, dari https://pakarkomunikasi.com/teori-uses-and-gratifications/amp

Rahman Akbar, & Ahmad Muhaimin. (2022). Upaya Persuasi Lembaga Knowledge Management PT. Pusri Dalam Memotivasi Departmen-Departmen untuk Melakukan Sharing Knowledge. Jurnal Studi Ilmu Komunikasi, 1(02), 55–63. http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/jsikom/article/view/14072/5475

Rachmadi, Lexy J. Moleong. 2006. Metode Penelitian Kualitatif (Edisi Revisi). Bandung : Remaja Rosda Karya

Sri Agustini, & Sonia Nurprameswari. (2022). Komunikasi Persuasif antara Konselor dan Odhiv dalam pelayanan VCT di Puskesmas Dempo Palembang. Jurnal Studi Ilmu Komunikasi, 1(2), 64–73. http://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/jsikom/issue/view/809

Sugiono. 2010. Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.

Suprapto, Tommy. 2006. Pengantar Teori Komunikasi. Yogyakarta: Media Pressindo

Trisilia, A. L., & Pebriana, R. (2023). Peran Humas Dalam Mempublikasikan Kegiatan Pemerintah Melalui Media Sosial Instagram Di Sekretariat DPRD Kota Lahat: Peran Humas Dalam Mempublikasikan Kegiatan Pemerintah Melalui Media Sosial Instagram Di Sekretariat Dprd Kota Lahat. JSIKOM, 2(2), 1–9. https://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/jsikom/article/view/17450

Wulandari, W., Yenrizal, Y., & Azarkasyi, B. (2023). Inovasi Masyarakat Desa Bumi Pratama Mandiri Dalam Pemasaran Media Sosial Facebook: Studi Masyarakat Defa Bumi Pratama Mandira, Kecamatan Sungai Penang, Kabupaten OKI, Sumatera Selatan. JSIKOM, 2(1), 109–117. https://jurnal.radenfatah.ac.id/index.php/jsikom/article/view/14413

Yanto, & Indasari, F. (2021). Pembentukan Opini Publik Pada Media Massa: Program Satu Milyar Satu Kelurahan Di Kecamatan Singaran Pati Panorama Kota Bengkulu. Seminar Ilmu-Ilmu Sosial, 27–34–27–34. https://proceeding.unived.ac.id/index.php/siis/article/view/104