MANAGEMENT OF EDUCATIONAL FACILITIES AND INFRASTRUCTURE IN IMPROVING THE LEARNING PROCESS AT RAUDHATUL ULUM SAKATIGA INTEGRATED ISLAMIC HIGH SCHOOL
Main Article Content
Abstract
This study aims to describe the types of facilities and infrastructure contained in the Integrated Islamic High School Raudhatul Ulum Sakatiga, as well as the management of school facilities and infrastructure in improving the quality of learning at school. This type of research is Descriptive Qualitative research where this research uses books, journals and several interviews with sources as research materials. The findings of this study are that there are still facilities and infrastructure at Raudhatul Ulum Integrated Islamic High School that are not yet adequate as described, school facilities that are still often hampered are the availability of stationery in the classroom in the office, management of cleaning tools in the classroom and in the office. but the school as much as possible procures facilities and infrastructure needed by students and teachers and repairs infrastructure that requires repair in order to take place effective and efficient learning.
Article Details
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).
How to Cite
References
Ellong, Tubagus Djaber Abeng. (2017). Manajemen Sarana dan Prasarana di Lembaga Pendidikan Islam. Jurnal Pendidikan Islam Iqra, 11(3).
Haetami. (2023). Manajemen Pendidikan pada Era Perkembangan Teknologi. CV Jejeak.
Matin, & Fuad, N. (2016). Manajemen Sarana dan Prasarana Pendidikan: Konsep dan Aplikasinya. PT. Raja Grafindo Persada.
Nizar, Samsul. (2007). Sejarah Pendidikan Islam. Prenadamedia Group.
Novita, Mona. (2017). Sarana dan Prasarana yang baik menjadi bagian ujung tombak keberhasilan lembaga pendidikan Islam. Jurnal Nur El-Islam, 4(2).
Parid, M., & Alif, A. L. S. (2020). Pengelolaan Sarana dan Prasarana Pendidikan. Tafhim Al-’Ilmi, 11(2), 266–275. https://doi.org/10.37459/tafhim.v11i2.3755
Purnamaningsih, Ine Rahayu, & Tedi Purbangkara. (2022). Pengelolaan Sarana dan Prasarana Pendidikan dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran. Uwais Inspirasi Indonesia.
Zohriah, Anis. (2015). Analisis Standar Sarana dan Prasarana. Tarbawi, 1(2), 53–62.