Implementasi Manajemen Sumber Daya Manusia Tenaga Pendidik SMA IT Ar Raihan di Kota Bandar Lampung

Main Article Content

Yetri Yetri
Ahmad Fauzan
Endah Nurul Noviyanti

Abstract

Human resource management will achieve effective and optimal results when carried out using appropriate and good procedures, one of which is planning. The purpose of human resource management is to organize and manage high-quality, reliable, qualified, productive, and professional human resources. This research uses a qualitative descriptive approach. Data collection is conducted through interviews, observations, and documentation. The data analysis used in this research involves data reduction, followed by presentation in the form of descriptions, and verification through drawing conclusions. The results of this research indicate that the implementation of planning and recruitment of employees in the implementation of human resource management for educational personnel at SMA IT Ar Raihan in Bandar Lampung City is carried out by first evaluating the number of educational personnel needed at SMA Ar-Raihan Bandar Lampung. Once the number is determined, announcements are made through various mass media, including newspapers.

Article Details

How to Cite
Yetri, Y., Fauzan, A., & Noviyanti, E. N. (2022). Implementasi Manajemen Sumber Daya Manusia Tenaga Pendidik SMA IT Ar Raihan di Kota Bandar Lampung. El-Idare: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 8(2), 139-145. https://doi.org/10.19109/elidare.v8i2.13895
Section
Artikel

How to Cite

Yetri, Y., Fauzan, A., & Noviyanti, E. N. (2022). Implementasi Manajemen Sumber Daya Manusia Tenaga Pendidik SMA IT Ar Raihan di Kota Bandar Lampung. El-Idare: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 8(2), 139-145. https://doi.org/10.19109/elidare.v8i2.13895

References

Fitriani, D. (2018). Manajemen Sumber Daya Manusia Dalam Pendidikan. An-Nidhom: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 3(1), 95-121.
Hakim, L. (2016). Pemerataan akses pendidikan bagi rakyat sesuai dengan amanat Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. EduTech: Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 2(1), 27-56.
Handoko, T. H. (2001). Manajemen Personalia Dan Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: BPFE.
Kamuli, S. (2013). Perencanaan Pegawai. ARTIKEL, 1(60), 242-250.
Manaf, A. (2015). Manajemen Tenaga Pendidik Dan Kependidikan di Ponpes Al-Furqan Kota Banjarmasin. Jurnal Ta’lim Muta’allim 3(5), 5-15.
Moleong, L. J. (2010). Metodologi Penelitian Kualitatif Edisi Revisi. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Mondy, R.W., Noe, R.M. (2005). Human Resource Management. Prentice Hall.
Nurmadiah, N., Maimunah, M., & Indrawan, I. (2022). Pengembangan Sumber Daya Manusia Berbasis Al-Qur’an Dan Al-Hadis. Al-Afkar: Jurnal Keislaman & Peradaban, 10(2), 28-40.
Prabowo, E. (2021). Manajemen Strategik Kepala Sekolah Dalam Pelaksanaan Dan Peran Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Nilaikelulusan Siswa/I Di SMP Negeri 1 Percut Sei Tuan Kabupaten Deli Serdang. Jurnal Malay: Manajemen Pendidikan Islam & Budaya, 1(2), 1-8.
Purnama, B. J. (2016). Optimalisasi manajemen Sumber Daya Manusia dalam upaya peningkatan mutu sekolah. Jurnal Manajemen Pendidikan UNY, 12(2), 27-36.
Putra, M. R. E., Prananosa, A. G., & Marianita, M. (2018). Manajemen Tenaga Pendidik SDIT Mutiara Cendekia Lubuklinggau. Journal of Administration and Educational Management (ALIGNMENT), 1(1), 38-47.
Rokhman, F., Hum, M., & Syaifudin, A. (2014). Character Education for Golden Generation 2045 (National Character Building for Indonesian Golden Years). Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 1161-1165.
Sulistiyorini. (2006). Manajemen Pendidikan Islam. Tulungagung: Elkaf.
Sutiawan, S., & Fauzan, A. (2021). Pengembangan Sumber Daya Manusia di Sekolah Alam Lampung. Al-Idarah: Jurnal Kependidikan Islam, 11(1), 39-49.
Tanjung, R., Hanafiah, H., Arifudin, O., & Mulyadi, D. (2021). Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Kinerja Guru Sekolah Dasar. JIIP-Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 4(4), 291-296.
Wayong, M. (2017). Menuju Era Globalisasi Pendidikan: Tantangan dan Harapan bagi Perguruan Tinggi di Tanah Air. Inspiratif Pendidikan, 6(2), 219-234.
Zati, V. D. A. (2018). Upaya untuk meningkatkan minat literasi anak usia dini. Jurnal Bunga Rampai Usia Emas, 4(1), 18-21.

Most read articles by the same author(s)